۴۱ درصد پرونده‌های شوراهای حل اختلاف استان اصفهان به صلح و سازش ختم شد

8:57 - 23 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۶۲۷۴۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس شوراهای حل اختلاف استان اصفهان از صلح و سازش ۴۱ درصدی در پرونده‌های شوراهای حل اختلاف استان اصفهان در فروردین ماه سال جاری خبر داد.

سید محمد موسویان در گفت و گو با میزان، از صلح و سازش پرونده‌های شوراهای حل اختلاف استان اصفهان در فروردین ماه سال جاری خبر داد و بیان کرد: با همت و تلاش اعضا و کارکنان پرتلاش شوراهای حل اختلاف استان در فروردین ماه سال جاری ۴۱ درصد از پرونده‌های وارده به شعب با صلح و سازش مختومه شد.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان اصفهان افزود: پرسنل خدوم و زحمتکش شوراهای حل اختلاف در راستای ارج نهادن به سنت‌های دینی و گسترش فضای صلح و سازش در جامعه، در آینده درصد بیشتری از پرونده‌های وارده را با صلح و سازش مختومه کنیم.

موسویان تأکید کرد: با توجه به برنامه ریزی‌هایی که از اول سال صورت گرفته و اقدامات انجام شده از جمله بازرسی از شعبات، برگزاری دوره‌های آموزشی، استفاده از افراد توانمند در امر مصالحه  و ... در صد مصالحه شوراهای حل اختلاف استان اصفهان از ۳۲ درصد مصالحه در ابتدای سال گذشته به ۴۱ درصد در فروردین ماه سال جاری ارتقا یافته است.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان اصفهان ادامه داد: نرخ رسیدگی در شعب شوراهای حل اختلاف استان اصفهان در فروردین ماه را ۹۹درصداعلام کرد و افزود تعداد چهار هزار و ۲۹۱ فقره پرونده در این ماه با مصالحه مختومه شد.

وی تصریح کرد: حوزه‌های قضایی اصفهان، آران و بیدگل، باغ بهادران، بادرود، چادگان، خوانسار، خمینی شهر، خور و بیابانک، سمیرم، شاهین شهر، فلاورجان، فریدونشهر، کااشن، گلپایگان، میمه، زواره، بن رود، جرقویه و فولادشهر موفق به کسر آمار موجودی پرونده‌های شعب خود در این ماه نسبت به ماه گذشته شده‌اند، همچنین ۲۵ حوزه قضایی بالای ۳۵ درصد از پرونده‌های خود را در این ماه با مصالحه مختومه کردند.

درصد مصالحه حوزه‌های قضایی بالای ۳۵ درصد در این ماه به تفکیک شهرستان‌ها بدین شرح است: اصفهان ۳۸ درصد، باغ بهادران ۹۶ درصد، بادرود ۴۲ درصد، تیران ۴۳درصد، کرون ۴۵درصد، خمینی شهر ۳۸درصد، خوروبیابانک ۴۳درصد، دهاقان ۳۹ درصد، سمیرم ۵۱ درصد، داران وفریدن ۵۳درصد، برخوار ۶۷درصد، شاهین شهر ۵۷درصد، شهرضا ۴۵ درصد، فریدونشهر ۴۳درصد، گلپایگان ۷۲ درصد، زرین شهر (لنجان)۶۳ درصد، مبارکه 48 درصد، مهردشت 56 درصد، نجف آباد ۴۸ درصد، نطنز ۳۸ درصد، میمه ۴۸ درصد، جلگه ۷۵درصد، بن رود ۴۴درصد، جرقویه ۵۶درصد و فولادشهر ۴۴درصد).

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *