پرورش‌خواه: استقلال ۹۰ درصد از راه قهرمانی را رفته/ پیروزی مقابل شهرخودرو خیلی دلچسب نبود

13:59 - 21 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۶۲۷۰۰
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: استقلال ۹۰ درصد از راه قهرمانی را پیموده است، اما با این وجود بازیکنان نباید حس کنند کار تمام شده است.

بهروز پرورش‌خواه در گفت‌وگو با میزان، درباره پیروزی تیم فوتبال استقلال مقابل شهرخودرو اظهار داشت: استقلال ۳ امتیاز بسیار مهمی را در لحظات پایانی به دست آورد و من هم همانند تمام استقلالی‌ها بسیار خوشحال هستم، اما این پیروزی خیلی دلچسب نبود. سیدعباسی با تیمش به ورزشگاه آزادی آمده بود تا با دست پر بازگردد. در این دیدار تمرکز بازیکنان استقلال به خاطر فشار صدرنشینی و حفظ کردن اختلاف با تیم دوم، پایین بود.

وی افزود: نکته مثبت برای استقلال این بود که بازیکنان تا لحظه آخر با روحیه بالا جنگیدند و برای گل زدن و کسب سه امتیاز تلاش زیادی کردند، هیچ گاه به بازی خوب امتیاز نمی‌دهند و برخی اوقات نیاز است فقط دنبال سه امتیاز بازی باشید.

*یکی از نکات مثبت استقلال دوندگی بالای مهاجمان و هافبک‌های تیم است

پیشکسوت استقلال در رابطه با رکورد شکست ناپذیری آبی‌های پایتخت در این فصل لیگ برتر فوتبال، تصریح کرد: شکست ناپذیری در یک فصل رقابت‌های لیگ برتر بسیار خوب است و نشانگر شخصیت بالای یک تیم است. در تمام لیگ‌های معتبر شاهد هستیم که تیم‌های باشخصیت و بزرگ در طول یک فصل شکست‌های بسیار کمی را تجربه می‌کنند، بر همین اساس استقلال هم در این فصل از لیگ برتر این شرایط را دارد.

هافبک سال‌های گذشته استقلال درباره عملکرد کم نظیر خط دفاعی این تیم تاکید کرد: دفاع در فوتبال فقط با ۴ مدافع و دروازه‌بان تعریف نمی‌شود و از خط حمله تا خط دروازه همگی باید در دفاع تیمی شرکت داشته باشند. یکی از نکات مثبت استقلال در این فصل دوندگی بسیار بالای مهاجمان و هافبک‌های تیم است که در مجموع باعث می‌شوند فشار بسیار کمتری به خط دفاع و دروازه وارد شود. اگر خط حمله و هافبک استقلال کم کار باشد و دوندگی کمی داشته باشد قطعاً فشار بیشتری به روی مدافعان وارد خواهد شد. خوشبختانه با وجود ژستد، رمضانی و یامگا شرایط خوبی از این لحاظ داریم.

*بازیکنان نباید حس کنند کار تمام شده

بهروز پرورش‌خواه در خصوص تقابل حساس استقلال و فولاد گفت: جواد نکونام با تمام وجود و تلاش خود برای موفقیت تیمش به میدان خواهد آمد و سابقه پوشیدن پیراهن استقلال تاثیری بر تعهدش به فولاد نخواهد داشت. امیدوارم تعهد به جایگاه فعلی در میان تمام مربیان و بازیکنان بیش از پیش وجود داشته باشد. در این دیدار هر تیمی تلاش و لیاقت بیشتری داشته باشد پیروز میدان خواهد بود، استقلال ۹۰ درصد از راه قهرمانی را پیموده است، اما با این وجود بازیکنان نباید حس کنند کار تمام شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در فوتبال مسائل روحی روانی بسیار مهم هستند، استقلال بازی خیلی خوبی در اصفهان مقابل تیم قدرتمند و همیشه مدعی سپاهان انجام داد و بازی با شهرخودرو را هم با وجود زیبا نبودن با پیروزی پشت سر گذاشت. در برابر فولاد باید از دقیقه یک تا ۹۰ تمرکز کامل داشته باشیم و حریف را دست کم نگیریم، بازیکنان نباید با نگاه به جدول حس کنند کار قهرمانی تمام شده است. سرنوشت قهرمانی در دستان استقلال است و اگر از اهواز با امتیاز خارج شویم قهرمانی بیش از همیشه قطعی خواهد شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *