رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بررسی اثرگذاری معنویت بر درمان بیماری در مستند تلویزیونی «قلب سلیم»

10:14 - 21 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۶۲۶۲۰
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بقیه ا…(عج)، بر اساس یافته های یک تحقیق کیفی مستندی با عنوان قلب سلیم تولید شد.

خبرگزاری میزان - به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بقیه ا…(عج)، بر اساس یافته های یک تحقیق کیفی مستندی با عنوان قلب سلیم تولید شد.
داشنگاه

این مستند به نقش سلامت معنوی در درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان بقیه الله الاعظم(عج) پرداخته است و بر اساس یافته های یک پایان نامه دانشگاهی با روش داده بنیاد تولید شده است که تحقیقی میان رشته ای و با مشارکت دانشکده فرهنگ وارتباطات دانشگاه سوره و مرکز تحقیقات طب، قرآن و حدیث دانشگاه علوم پزشکی بقیه ا…(عج) است.

یافته های این تحقیق نشان می‌دهد که هوش معنوی کادر درمان به عنوان زیربنایی ترین گونه‌ی هوش و عامل اصلی شکل دادن به شخصیت، سبب توانمندسازی کارکنان بیمارستان در حل مشکلات و یافتن معنایی برای رنج های زندگی شده بود.

در مستند قلب سلیم علاوه بر اقدامات بالینی کادر درمان به نقش محوری معنویت در افزایش تاب آوری در برابر بیماری پرداخته شده است.

مستند قلب سلیم که اثری تولید شده در روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) است به تهیه کنندگی منوچهر زهیری و کارگردانی سعید محمدی اردیبهشت سال جاری از شبکه سلامت سیما پخش شد.

گفتنی است سلامت معنوی که محور اصلی این مستند تلویزیونی است در کنار دیگر ابعاد سلامت جسمی، روانی و اجتماعی از نظر سازمان بهداشت جهانی از سال 1984 در سی و هفتمین اجلاس سالیانه بهداشت جهانی به رسمیت شناخته شده است اما در کمال تأسف در کشور ما پژوهشگران به این بعد از سلامت کمتر پرداخته اند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *