پویش به حرمت علی می بخشم موجبات آزادی ۳ محکوم جرایم غیر عمد در اهواز را فراهم کرد

10:07 - 21 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۶۲۵۱۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس توسعه حل اختلاف استان خوزستان گفت: در راستای پویش «به حرمت علی می بخشم» و با تلاش و کوشش شورای حل اختلاف اهواز 3 زندای محکوم مالی و جرایم غیر عمد در شهرستان اهواز آزاد شدند.

خبرگزاری میزان - علیرضا باوی با بیان این که با تلاش و کوشش قاضی و اعضای شعبه سوم اجرای احکام شورای حل اختلاف اهواز نسبت به آزادی محکومان جرایم مالی و غیر عمد درقالب پویش «به حرمت علی می بخشم» اقدامات بسیار خوبی انجام شد، بیان کرد: در فروردین ماه امسال با برگزاری جلسات متعددی با مالبختگان ، خوشبختانه تعدادی از آنان به حرمت امام علی علیه السلام، با دریافت مبالغ کمتر از طلب خود ، ۳ نفر از محکومان را مورد عفو و بخشش قرار دادند و این محکومان از زندان آزاد شدند.

وی افزود: ستاد صبر به جهت ترویج و گسترش فرهنگ بسیار ارزشمند صلح و سازش در جامعه و فراهم کردن زمینه صلح و سازش در دعاوی و پرونده های قضایی مهم و با توجه به سیاست ها و اهداف سند تحول قضایی اقدام به راه اندازی «پویش به حرمت علی می بخشم» کرد.

رئیس توسعه حل اختلاف استان خوزستان در ادامه با بین این که ستاد صبر خوزستان با استفاده از ظرفیت این پویش اقدام به تهیه و نصب بنرهایی کرد که خوشبختانه موجب ترغیب افراد زیادی به عفو و بخشش در پرونده های دعاوی و اختلافات شد، ابراز کرد: این فعالیت فرهنگی ستودنی باید با برنامه ریزی دقیق مورد حمایت بیشتری قرار گیرد.

باوی در ادامه خاطر نشان کرد: از مهمترین و با ارزش ترین فعالیت شورای حل اختلاف و ستاد مردمی صبر حل و فصل دعاوی و اختلافات مردم بصورت مسالمت آمیز و ایجاد صلح و سازش است که این امر علاوه بر کاهش ورودی پرونده به محاکم راهکار بسیار مناسبی برای قضاء زدایی در نظام قضایی کشور است.

بیشتر بخوانید:

پویش «به حرمت علی_می بخشم» موجب گذشت اولیای دم از قصاص شد

انتهای پیام/


برچسب ها: آزادی زندانی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *