رئیس سازمان سنجش: الکترونیک شدن کنکور حجم پرونده های ورودی به دیوان عدالت اداری را کاهش می دهد

9:01 - 24 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۶۱۶۹۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس سازمان سنجش گفت: تلاش داریم با روش های نوینی که برای برگزاری کنکور در سال های آتی طراحی می شودکمترین پرونده در دیوان عدالت اداری تشکیل شود.

عبدالرسول پور عباسدر گفت‌وگو با میزاندر مورد تمهیدات سازمان سنجش برای کاهش پرونده های ورودی به دستگاه قضا در خصوص موضوعاتی چون تقلب سازمان یافته در کنکور، اظهار کرد: با الکترونیک شدن برگزاری کنکور امنیت آزمون ها افزایش یافته و حجم ورودی پرونده ها به دیوان عدالت اداری نیز کاهش پیدا خواهد کرد. از این رو تلاش داریم با روش های نوینی که برای برگزاری کنکور در سال های آتی طراحی می شود کمترین پرونده در دیوان عدالت اداری تشکیل شود.

رئیس سازمان سنجش گفت: هر چه پاسخنامه کمتری در اختیار داوطلبان قرار گیرد تقلب هم کاهش می یابد، آزمون های الکترونیک فرصت تقلب را از داوطلب سلب می کند چرا که سوالات برای مدت کوتاهی نمایش داده شده و داوطلب باید در این مدت محدود پاسخ سوال را انتخاب و ثبت کند.

پورعباس گفت: سازمان سنجش در راستای مقابله با تقلب سازمان یافته در آزمون‌ها به‌ سمت آزمون‌های بدون کاغذ حرکت کرده است و امیدواریم با الکترونیکی شدن کنکور دیگر شاهد مقوله تقلب نباشیم.

وی در مورد مزایای آزمون های الکترونیک گفت: برگزاری آزمون های الکترونیک امن ترین روشی است که دنیا برای برگزاری آزمون ها مورد استفاده قرار داده است و ما نیز در مدت زمان کوتاهی به این سمت و سو حرکت خواهیم کرد.

پورعباس در پاسخ به اینکه آزمون های الکترونیک چگونه و از چه زمانی اجرایی خواهد شد، گفت: تلاش ما افزایش امنیت آزمون ها برای جلوگیری از مشکلات ایجاد شده در گذشته است از سال 1403 برگزاری آزمون سراسری با روش های الکترونیک خواهد بود که جزییات و نحوه اجرای آن نیز در آینده اعلام خواهد شد.

رئیس سازمان سنجش گفت: در تلاش هستیم با همکاری آموزش و پرورش، نهاد ریاست جمهوری و استانداری ها حوزه های استاندارد هوشمندی که داوطلبان به آن شیوه آزمون دهند را در آینده نزدیک طراحی کنیم.

وی در ادامه در پاسخ به اینکه اعتراضات داوطلبان در سال گذشته و نحوه رسیدگی به آن در چه مرحله ای قرار دارد،گفت: با همکاری نهادهایی از جمله پلیس فتا، وزارت اطلاعات و مکانیزم های فنی که در اختیار گرفته ایم بر روی این موارد تمرکز کرده و در حال بررسی هستیم.

بیشتر بخوانید:

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه: قضازدایی گامی بلند در تحقق تحول قضایی قوه‌قضاییه است

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *