رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح و دادستان نظامی استان قزوین معرفی شدند

14:18 - 20 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۶۱۴۵۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
آیین تکریم و معارفه رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح و دادستان نظامی استان قزوین با حضور رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور، مسئولان قضایی، فرماندهان نظامی و انتظامی و مسئولانی استانی برگزار شد.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام‌ والمسلمین احمدرضا پورخاقان در این مراسم، اظهار کرد: یکی از مقوله های اقتدار نظام، وجود نیروهای مسلح مقتدر، مومن، پاک و بی آلایش است که پشتوانه امن مردم هستند و کشوری می تواند روی پای خود بایستد که نیروی مقتدرو مستقل داشته باشد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور افزود: صحنه هایی که نیروهای نظامی امثال شهید قاسم سلیمانی در خدمت به مردم به وجود آوردند، خلق یک حماسه است  که برای تمامی ارتش های دنیا پیام دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر در بین نیروهای مسلح دنیا امروز کمترین جرم در نیروهای مسلح ایران اتفاق می افتد اما همین مقدار کم نیز قابل قبول نیست و باید به جایی برسیم که هیچ جرمی در نیروهای مسلح اتفاق نیافتد.

حجت الاسلام والمسلمین پورخاقان با بیان اینکه ۲۳۵ هزار شهید در کشور و 3 هزار شهید در قزوین تقدیم نظام جمهوری اسلامی شدند، خاطرنشان کرد: این موضوع، برای مسئولین که مسولیت خود را مدیون خون شهدا هستند مسئولیت بیشتر ایجاد می کند به دلیل این که  با تقدیم جان عزیز خود فرصت خدمت را برای مسئولین به وجد آورده اند و نباید آرمان شهدا را فراموش کنیم.

رئیس کل دادگستری استان قزوین نیز در ادامه این مراسم گفت: قانون ملاک عمل در تمامی بخش ها و اقدامات است و به جهت جلوگیری از هرج و مرج در جامعه نباید تفسیر شخصی از نص قانون صورت گیرد.

علی شعبانی، افزود: سازمان قضایی نیروهای مسلح و دادگستری از یک خانواده هستند و باید با یکدیگر تعامل و هم‌افزایی داشته باشند، تا منشاء خدمات بیشتر و بهتر به مردم بوده و برای حل مشکلات استان قزوین قدم های خوبی برداشته شود.

شعبانی همچنین تاکید کرد: گاهی وقت ها شخصی  به دلیل استدلات قانونی را رعایت نمی کند، درحالی بر اساس  فرمایش امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در حکومت اسلامی تخلف از مقررات جایز نیست.

رئیس کل دادگستری استان قزوین با بیان اینکه مناصب و جایگاه ها در واقع عرصه امتحان برای مسئولان است، خاطرنشان کرد: در عرصه مسئولیت بار امانتی را به دوش گرفته‌ایم و باید آن را صحیح و کامل به مقصد برسانیم و در انجام وظیفه که کار سخت و دشواری است باید دقت و تلاش داشته باشیم.

در پایان این مراسم از زحمات مجتبی شیرود بزرگی در سمت ریاست سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قزوین تقدیر و امیر جلالی به این سمت منصوب شد و همچنین امیر سام نژاد به عنوان دادستان نظامی استان قزوین معارفه شد.

بیشتر بخوانید:

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح: قضازدایی، از سیاست‌های تحول قضایی در دستگاه قضا است

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *