رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سعیدی: مجمع فوق‌العاده کمیته ملی المپیک سوم خرداد ماه برگزار می‌شود

13:24 - 20 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۶۱۳۸۰
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: براساس تصمیم مجمع عمومی فرآیند برگزاری انتخابات انجام خواهد شد. 

خبرگزاری میزان - کیکاووس سعیدی، دبیرکل کمیته ملی المپیک پس از نشست فوق‌العاده هیئت اجرایی کمیته در مورد برگزاری انتخابات این کمیته صحبت‌هایی انجام داد که گزیده آن را در زیر می‌خوانید.

*صد و هشتمین نشست هیات اجرایی به صورت فوق العاده امروز برگزار شد که موضوع اصلی بحث امروز باتوجه به تعویق بازیهای آسیایی برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک بود. باتوجه به نشست عمومی کمیته در اسفند سال گذشته و به دلیل آمادگی کاروان برای بازی‌های آسیایی، قرار شد مجمع انتخاباتی بعد از بازی‌های آسیایی 2022 برگزار شود.

*شورای المپیک آسیا رسما از تعویق بازیهای هانگژو خبر داد به همین دلیل اعضای هیات اجرایی پس از بررسی نظرات مختلف این موضوع و صلاح ورزش قهرمانی کشور، 2 پیشنهاد مطرح کرد؛ پیشنهاد اول آغاز فرآیند برگزاری مجمع انتخاباتی از تاریخ اول خرداد و 45 روز بعد برگزار انتخابات بود. گزینه دیگر آغاز فرآیند ثبت نام از 15 تیر و برگزاری مجمع بعد از بازیهای کشورهای اسلامی یعنی 30 مرداد بود. 

*با توجه به اینکه تصمیم تعویق انتخابات در مجمع عمومی گرفته شد قرار است مجمع فوق‌العاده سوم خردادماه برگزار شود و این 2 پیشنهاد به رای گذاشته خواهد شد. براساس تصمیم مجمع عمومی فرآیند برگزاری انتخابات انجام خواهد شد. 

*کمیته بین المللی المپیک تاکنون پاسخی درباره آیین نامه نداده است. بعد از اجلاس تاشکند کمیته ایمیل دیگری ارسال کرد تا اظهارنظر رسمی IOC هر چه زودتر به ایران واصل شود تا بتوانیم براساس آن انتخابات را برگزار کنیم. جمع بندی نظرات هیات اجرایی ناظر براین بود در مجمع فوق العاده روی این 2 پیشنهاد بحث شود. براساس رای مجمع اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

*البته پیشنهاد اول ناظر بر تسریع بر برگزاری انتخابات است و پیشنهاد دوم ملاحظه این موضوع است که اختلالی در حضور مقتدرانه کاروان ما در بازی‌های کشورهای اسلامی ایجاد نشود. 20 فدراسیون درگیر این بازی‌ها هستند و بحث پشتیبانی از کاروان، تهیه ارز و بلیت و ... مورد ملاحظه قرار گرفت.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *