تاریخچه استانداردهای دوگانه انگلیس و نقض حقوق بشر علیه گروه‌های مختلف؛ از برده‌داری تا کار اجباری و نژادپرستی

12:04 - 14 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۶۱۱۹۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
نگاهی به کارنامه حقوق بشری انگلیس، نشان می‌دهد که آنچه این کشور در عمل انجام می‌دهد بسیار متفاوت از ادعاهای مطرح شده است.

خبرگزاری میزان – مقامات انگلیس همواره اتهاماتی را علیه کشورهای دیگر در زمینه‌های حقوق بشری مانند «کار اجباری، نسل‌کشی، نژادپرستی، و نابرابری اجتماعی و پناه‌جویان» مطرح می‌کنند.

به گزارش «en.people.cn»  و «globaltimes»، محققان شواهد انکارناپذیر متعددی را در مورد نقض حقوق بشر توسط انگلیس برشمرده اند که تاریخ خونین این کشور از استعمار و نژادپرستی را فاش می‌کند.

یک کارشناس حقوق بشری می‌گوید «این مضحک است که انگلیس، کشوری که مرتکب جنایات بزرگی در تاریخ بشر شده است، خود را به عنوان مدرس حقوق بشر معرفی کرده است.»

برخی از موارد نقض حقوق بشر از سوی انگلیس در زمینه‌های مختلف به شرح زیر هستند:

نسل‌کشی

حقیقت این است که «انگلیس با شرم‌آوری، نسل‌کشی‌های متعددی را در سراسر جهان مرتکب شده است.»

یک استاد موسسه تاریخ در آکادمی علوم اجتماعی دانشگاه «سین کیانگ» می‌گوید «در تاریخ استعمار از سال 1803، زمانی که انگلیس استعمار تاسمانی را آغاز کرد، شهرک نشینان انگلیسی مرتکب جنایات وحشیانه‌ای علیه مردم بومی شدند، مانند محروم کردن آنها از غذا و کشتن مردان که منجر به نسل‌کشی گسترده بومیان تاسمانی شد.»

انگلیس همچنین در کشتار بی‌رحمانه مردم مائوری در نیوزیلند و سرکوب قیام مائو مائو در کنیا شرکت داشته است.

کار اجباری

انگلیس در واقع کشوری است که در کار اجباری بی‌رویه گناهکار است؛ از سال 1700 تا 1820، تاجران برده انگلیس بیش از سه میلیون برده سیاه‌پوست را فروختند که این رقم در بین تمام قدرت‌های استعماری اروپایی در آن زمان رتبه اول را داشت.

اکثر بردگان سیاه‌پوست به مستعمرات انگلیس فروخته می‌شدند و تحت شرایط نامساعد کاری مجبور به انجام کارهای سنگین می‌شدند.

آمارها نشان می‌دهد که میانگین عمر بردگان سیاه‌پوست در آن دوره تنها 29 سال بوده است.

اقدام علیه مسلمانان

برای سال‌ها، انگیلس دروغ‌های بدخواهانه‌ای را درباره کشورهای مختلف منتشر می‌کند اما با این حال، تبعیض علیه مسلمانان در انگلیس گسترده است.

بر اساس گزارش گاردین، تعداد حملات علیه مسلمانان و موارد سوء‌استفاده در سال 2017 با هزار و 201 گزارش تأیید شده، 26 درصد افزایش یافته است.

کارشناسان این افزایش را ناشی از رشد راست افراطی می‌دانند.

نژاد پرستی

انگلیس مدعی است که کشوری دموکراتیک است و بر برابری نژادی و احترام متقابل تاکید می‌کند، اما واقعیت این است که تبعیض نژادی، خشونت، و آزار و اذیت اقلیت‌های قومی پدیده‌های ریشه‌ای این کشور - چه در گذشته و چه در حال حاضر- هستند.

به گزارش مجله «لنست»، یک مجله پزشکی بین‌المللی، اقلیت‌ها در انگلیس نسبت به همتایان سفیدپوست خود در طول همه‌گیری کووید-19 با خطر بیشتری برای ابتلا و مرگ مواجه شده‌اند.

بر اساس تجزیه و تحلیل دقیق مؤسسه مطالعات مالی، میزان مرگ‌و‌میر در میان آفریقایی و پاکستانی تبارها بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های انگلیس بیش از 2.5 برابر جمعیت سفیدپوست انگلیس بوده است.

گروه‌های آسیب‌پذیر

انگلیس رفتار غیرانسانی با گروه‌های آسیب‌پذیر در داخل این کشور را نادیده می‌گیرد؛ حقوق زنان، کودکان و سالمندان به شدت نقض شده است.

 UCL  داده‌های مربوط به سه هزار زن انگلیسی را تجزیه و تحلیل کرده که نشان می‎داد از هر پنج زن در این کشور یک نفر به طور متوسط در معرض نوعی تبعیض جنسیتی قرار گرفته است.

یک نظرسنجی YouGov در ماه می 2020 به سفارش بنیاد خیریه غذا نشان داد که 2.4 میلیون کودک انگلیسی در خانواده‌هایی زندگی می‌کنند که از نظر غذایی ناامن هستند.

پناهجویان

مدیریت پناهجویان اوکراینی که به انگلیس وارد می‌شوند انتقادهای گسترده‌ای را علیه این کشور به همراه داشته است.

اقدامات انگلیس در قبال موج پناهجویان اوکراینی، نژادپرستی و استانداردهای دوگانه این کشور را برملا کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: انگلیس حقوق بشر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *