استقلالِ مجیدی توقف‌ناپذیر/ آبی‌پوشان در آستانه شکستن رکورد تاریخی پرسپولیس

10:18 - 20 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۶۰۷۴۵
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
تیم فوتبال استقلال با فرهاد مجیدی در آستانه شکستن رکورد تاریخی پرسپولیس قرار دارد.

خبرگزاری میزان - تیم فوتبال استقلال شب گذشته در حالی در هفته بیست‌وششم لیگ برتر با یک گل از سد شهرخودرو گذشت که با رسیدن به امتیاز 60 و تداوم شکست‌ناپذیری در 26 هفته متوالی، رکوردی تازه از خود برجای گذاشت.

استقلال با هدایت فرهاد مجیدی علاوه بر اینکه تمامی رکوردهای شکست ناپذیری یک تیم در یک دوره را سپری کرده با برد مقابل شهرخودرو موفق شد آماری که در اختیار پرسپولیس با هدایت دنیزلی در لیگ ششم و افشین قطبی در لیگ هفتم بود را هم بشکند.

پرسپولیس تا پیش از بازی دیشب استقلال رکورد بیشترین شکست‌ناپذیری متوالی در لیگ برتر با ۲۶ بازی را در اختیار داشت. سرخپوشان با هدایت دنیزلی بعد از شکست مقابل پیکان تا ۲۶ بازی بعد شکست نخوردند و سپس در ادامه در لیگ هفتم با هدایت قطبی تا هفته هفدهم نباختند. در واقع پرسپولیس توانسته است این رکورد را در طی ۲ فصل به ثبت برساند و امروز مجیدی توانست این رکورد را بشکند.

استقلال برای اولین بار در لیگ‌های ۱۶ تیمی ۶۰ امتیازی شد. رکورد بیشترین امتیاز از یک فصل لیگ برتر ۱۶ تیمی در اختیار پرسپولیس است که در دو فصل گذشته هر بار با ۶۷ امتیاز قهرمان شد. با توجه به 4 هفته باقیمانده از فصل جاری استقلال این فرصت را دارد تا از رکورد پرسپولیسِ گل‌محمدی عبور کند.

فصل ۱۴۰۱-۱۴۰۰ دوازدهمین دوره شانزده تیمی لیگ برتر ایران است. استقلال حتی در فصلی که قهرمانی را با قلعه‌نویی به دست آورد نتوانست به 60 امتیاز برسد و حالا با مجیدی 4 هفته پیش از پایان لیگ به رکورد ۶۰ امتیاز رسیده است.

آبی‌پوشان برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر توانستند متوسط 2 امتیاز از هر بازی در یک فصل لیگ برتر را ثبت کنند. پیش از استقلال، پرسپولیس ۵ بار، سپاهان ۲ بار، پاس و فولاد هر کدام یک بار، متوسط حداقل 2 امتیاز از هر بازی در یک فصل لیگ برتر را ثبت کرده‌ بودد. پیش از فرهاد مجیدی، برانکو ایوانکوویچ سه بار، یحیی گل‌محمدی دوبار، محرم نویدکیا و فرانچیچ و جلالی و کاظمی توانسته بودند متوسط 2 امتیاز از هر بازی در یک فصل کامل لیگ برتر را ثبت کنند.

بهترین متوسط امتیاز از هر بازی متعلق به پرسپولیس است که در دو فصل پیاپی ۶۷ امتیاز از سی بازی به دست آورد. (۲.۲۳ امتیاز از هر بازی)

استقلال با مجیدی اگر از 4 بازی باقیمانده 8 امتیاز بگیرد از رکورد تاریخی پرسپولیس عبور خواهد کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *