توضیحات اصانلو پیرامون مشخصه‌های مصوبه اخیر سران قوا درخصوص افزایش اختیارات تعزیرات حکومتی

21:35 - 19 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۶۰۰۶۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رییس سازمان تعزیرات حکومتی درباره مشخصه‌های مصوبه اخیر سران قوا از حیث افزایش اختیارات تعزیرات حکومتی توضیحاتی را ارائه کرد.

خبرگزاری میزان – اصانلو، رییس سازمان تعزیرات حکومتی پیرامون مشخصه‌های مصوبه اخیر سران قوا در خصوص افزایش اختیارات تعزیرات حکومتی گفت: مصوبه اخیر سران قوا از حیث افزایش اختیارات تعزیرات حکومتی دارای سه مشخصه است. مشخصه اول افزایش میزان مجازات‌های نقدی و تشدید مجازات‌ها است.

وی در ادامه افزود: مشخصه دوم اعطای صلاحیت رسیدگی به کلیه تخلفات حوزه‌ی بازار که قبلا در صلاحیت هیئت‌های صنفی نظام صنفی بود به سازمان تعزیرات حکومتی از این به بعد به مدت اعتباری که مصوبه دارد رسیدگی به تخلفات حوزه‌ی بازار در مرحله بعدی کلا تفویض می‌شود به سازمان تعزیرات حکومتی و مشخصه سوم این مصوبه یکسری اقدامات احتیاطی است برای اعمال مجازات ها یا تصمیماتی که جنبه‌ی پیشگیرانه دارد از حیث بازدارندگی مثل بحث پلمب اماکن و واحدهای صنفی متخلف.

رییس سازمان تعزیرات حکومتی همچنین اضافه کرد: مشخصه چهارمی نیز این مصوبه دارد و آن این است که اجرای احکام سازمان تعزیرات حکومتی را تسهیل می‌کند؛ در این مصوبه پیشنهاد شده است که اگر هر یک از واحدهای صنفی در مهلت مقرر قانونی نسبت به اجرای احکام سازمان تعزیرات حکومتی اقدام نکند سازمان تعزیرات حکومتی می‌تواند آن واحد صنفی را پلمب بکند. این چهار محور و چهار مشخصه‌ی مندرج در مصوبه سران قوا است که امیدواریم با این مصوبات ما بتوانیم سازمان تعزیرات حکومتی را از حیث رسیدگی به تخلفات حوزه بازار فعال کنیم .

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی همچنین در گفت‌وگویی که داشت، اظهار داشت : تورم، نقدینگی، شکاف طبقاتی و پرونده‌های فساد کلان، محصول نظام پرداخت یارانه موجود است که دولت تصمیم به اصلاح این موضوع گرفت و آن را به نظام پرداخت عادلانه و مردمی سوق داد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *