بیش از ۳هزار و ۳۰۰ پرونده در شورای حل اختلاف کرمانشاه منجر به سازش شد/ صلح و سازش در ۸ فقره پرونده قصاص در سال 1401

10:55 - 19 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۵۸۴۶۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت : از ابتدای سال تاکنون در شورای حل اختلاف بیش از ۳هزارو ۳۰۰ پرونده منجر به سازش شده است.

پرویز توسلی زاده در گفت‌وگو با میزان، از سازش در بیش از ۳ هزار و۳۰۰ پرونده از آغاز سال ۱۴۰۱ تاکنون در شورای حل اختلاف استان خبر داد و اظهار کرد:  حدود ۷ هزار پرونده به این مرکز در مدت یاد شده ارجاع داده شده است که از این تعداد ۳ هزار و ۳۶۵ پرونده منجر به سازش شده است.

رئیس کل دادگستری بیان کرد: از دیگر اقدامات موثر در مرکز توسعه حل اختلاف استان ایجاد صلح و سازش است. از ابتدای سال ۸ فقره پرونده قصاص که در سنوات گذشته اتفاق افتاده که با پیگیری‌های صورت گرفته به صلح و سازش ختم شده است.

وی با اشاره به اولویت‌های دادگستری استان کرمانشاه و تاکید و توصیه‌هایی که در جلسات مختلف به قضات انجام می‌شود خاطر نشان ساخت با توجه به منابع دینی و روایی و نیز اثرات مطلوبی که مصالحه دارد همواره تاکید و اولویت ما بوده است و خوشبختانه در این راستا توانسته ایم اذهان مردم و مسئولان را نسبت به اهمیت این امر معطوف  کنیم.

توسلی‌زاده در ادامه گفت: تاکنون حدود ۴۴ درصد سازش صورت گرفته است و بنا داریم تا پایان سال ضمن ادامه این روند تا جایی که مقدور است از ظرفیت این امر مهم با دخالت بزرگان ، متنفذین و محاسن سفیدان بیشترین بهره را ببریم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *