رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اشتغال به کار 54 درصدی مددجویان زندان استان مرکزی/ بزرگترین مزرعه نهال غرب کشور از طریق اشتغال زندانیان اداره می‌شود

8:12 - 19 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۵۷۶۱۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان مرکزی از اشتغال به کار 54 درصدی محکومان استان مرکزی خبر داد و گفت: از هزارو 640 زندانی 750نفر در 7۰ کارگاه مشغول به کار و کسب درآمد هستند.

علی اسلام‌خواه در گفت و گو با میزان، از اشتغال به کار 54 درصدی محکومان استان مرکزی خبر داد و اظهار کرد: از هزار و 640 زندانی 750 نفر در 7۰ کارگاه مشغول به کار و کسب درآمد و بیش از 274 نفر از محکومان مشغول به اشتغال نشسته در زندان هستند.

وی افزود: مددجویان در زندان‌های استان مرکزی در زمینه جوشکاری، تراشکاری، فنس بافی، نجاری ،رنگ کاری، سازه سیمانی، قالیبافی، خیاطی ، تابلو فرش، پستایی دوزی (رویه کفش)، آرایشگاه ها، فروشگاه ها، نانوایی ها، ساندویچی‌ها، پتوشویی‌ها، کارگاه‌های مونتاژ(فلاسک- برد الکترونیک- فیوز –گیره لباس ) و…فعال هستند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان مرکزی بیان کرد: دو کارگاه با حمایت اداره مراقبت در سطح راه اندازی شده که پس از آزادی زندانیان موجب اشتغال زایی تعداد 130 نفر شده است.

اسلام خواه اظهارکرد: میانگین حقوق پرداختی توسط بنیاد تعاون زندانیان در ماه 3 هزار و 630 میلیون ریال و میانگین حقوق پرداختی توسط انجمن حمایت از زندانیان در ماه هزار و 120 میلیون ریال است.

وی در ادامه گفت: در استان مرکزی شرکت بزرگی در زمینه تولید مرغ وجود دارد که توسط زندانیان به صورت شیفت های ۲۴ ساعته اداره می‌شود.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان مرکزی با اشاره به اینکه زندانیان در شهرستان خمین در خط تولید مونتاژ فلاکس چایی مشغول به فعالیت هستند اظهار کرد: در حال حاضر زندانیان در چند شرکت خصوصی شهرستان ساوه نیزدر زمینه تولید کابل، قفل درب مشغول به کار هستند.

اسلام خواه بیان کرد: بزرگترین مزرعه نهال غرب کشور از طریق اشتغال زندانیان اداره می شود.

وی اظهار کرد: زمینه اشتغال زندانیان در دو کارگاه بزرگ فرش بافی در سطح استان مرکزی وجود دارد به طوری که هر کدام از کارگاه ها ۳۵ الی ۴۰ دارقالی دارند.

بیشتر بخوانید:

توانمندسازی زندانیان؛ اولویت اصلی دستگاه قضا در حوزه زندانبانی/ ثبت رکورد اشتغال زندانیان

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *