شکنجه اسرا و مهاجران یمنی در بازداشتگاه‎های عربستان

15:45 - 18 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۵۷۵۴۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
گزارش‎های بسیاری درباره شکنجه زندانیان یمنی از سوی عربستان سعودی منتشر شده است.

خبرگزاری میزان - «علی الدیلمی»، سرپرست وزارت حقوق بشر یمن به تازگی اعلام کرده که اسرای یمنی از سوی عربستان هدف شکنجه قرار می‎گیرند.


این مقام یمنی می گوید اطلاعاتی موجود است که نشان می‎دهد اسرای یمنی هدف شکنجه عربستان قرار می گیرند.

بر اساس یک گزارش، مقام‎های سعودی نقض گسترده حقوق بشر در مراکز بازداشت مهاجران خود را مخفی کرده و در عین حال همچنان به دستگیری هزاران مهاجر خارجی ادامه می‎دهند.


گزارش تکان دهنده ای که از سوی «میدل ایست آی» منتشر شده، نشان می دهد که مقام‎های عربستان نقض فراگیر حقوق بشر و شرایط فجیع را در بازداشتگاه‌های مهاجران پنهان کرده و همچنان به دستگیری هزاران مهاجر آفریقایی و یمنی ادامه می‌دهند.


«میدل ایست آی» در گزارش خود به نقل از مهاجران اتیوپیایی در انتظار اخراج، گزارش داد که مقام‎های سعودی بازرسی‌های گسترده‌ای در مراکز بازداشت انجام داده‎اند، تلفن‎ها و هر وسیله‎ای را که می تواند برای نشان دادن درد و رنج افراد بازداشت شده به جهان خارج مورد استفاده قرار بگیرد، مصادره کرده‌اند.


یک مهاجر اتیوپیایی که در حال حاضر در یک مرکز اخراج در ریاض نگهداری می شود، می‎گوید «آنها به دنبال تلفن به اینجا آمدند چرا که نمی‎خواهند دنیا تصاویری از رنج ما را در اینجا ببیند؛ وقتی تلفن همراه را پیدا می‎کردند صاحبش را با باتوم کتک زدند.»

در همین حال پایگاه «ریلایف وب» در گزارشی به نقل از یک گروه حقوق بشری می‎گوید که در طول دوره بین مارس 2015 تا مارس 2022، 496 مورد بازداشت خودسرانه از جمله کارکنان بهداشتی، 381 مورد ناپدید شدن اجباری و 187 مورد شکنجه توسط ائتلاف عربستان و نیروهای تحت حمایت امارات ثبت شده است.


تاکنون گزارش های بسیاری از شکنجه اسرای یمنی توسط عربستان منتشر شده است.

دیده بان حقوق بشر پیش از این اعلام کرد که نیروهای نظامی سعودی و نیروهای یمنی تحت حمایت عربستان از ژوئن 2019 در استان «المهره»، استان منتهی الیه شرق یمن، تجاوزات جدی علیه یمنی‎ها انجام داده‎اند.


این تخلفات شامل دستگیری‎های خودسرانه، شکنجه، ناپدید شدن اجباری و انتقال غیرقانونی بازداشت شدگان به عربستان است.


ساکنان استان «المهره» به سازمان دیده بان حقوق بشر گفته‎اند که نیروهای تحت حمایت عربستان ساکنان محلی را خودسرانه در منطقه «الغیده»، دستگیر کرده‎اند.


معاون مدیر خاورمیانه سازمان دیده بان حقوق بشر، پیشتر گفته بود «تجاوزهای جدی نیروهای سعودی و متحدان یمنی آنها علیه ساکنان محلی المهره، وحشت دیگری است که باید به فهرست رفتارهای غیرقانونی ائتلاف به سرکردگی عربستان سعودی در یمن اضافه شود.»

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *