رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نزدیک به 4 هزار ملاقات مردمی از‌ ابتدای سال توسط مسئولان قضایی استان یزد انجام شد

12:13 - 24 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۵۷۴۸۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان یزد، گفت: با همت مدیران و مسئولان قضایی استان یزد در فروردین ماه سال جاری 3 هزار و 953 مورد ملاقات مردمی صورت گرفت که این رقم نسبت به فروردین سال 1400 با رشد 277 درصدی همراه بوده است.

غلامعلی دهشیری در گفت‌وگو با میزان، در رابطه با میزان ملاقات های مردمی مدیران و مسئولان ارشد قضایی استان یزد با اشاره به توجه و تاکید رئیس دستگاه قضا بر کاهش فاصله دستگاه ها و مدیران قضایی با مردم، اظهار کرد: با همت مدیران و مسئولان قضایی استان یزد در راستای نزدیکی به مردم و بررسی ورفع مشکلات آنها به صورت چهره به چهره در فروردین سال جاری تعداد 3 هزار و 953 مورد ملاقات مردمی صورت گرفت که این رقم نسبت یک هزار و 43 ملاقات مردمی که در فروردین سال 1400 انجام شده با رشد 277 درصدی همراه بوده است.

وی افزود: اکثر ملاقات های مردمی در فروردین ماه سال جاری در برنامه 30 شب 30 سنگر که به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان هر شب در مساجد سراسراستان یزد برگزار می شد صورت گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان یزد اضافه کرد: ضمناً ملاقات مردمی مقامات عالی رتبه قضایی در مرکز استان در روزهای چهارشنبه و در حوزه های قضایی در روزهای تعیین شده به صورت حضوری صورت می گیرد و در ایام پیک و وضعیت قرمز استان یزد ناشی از شیوع بیماری کرونا به صورت ارتباط زنده تصویری وصوتی و یا تلفنی انجام شده است.

دهشیری همچنین اعلام کرد: در صورتی که شخصی موفق به ملاقات حضوری با مقامات قضایی نشد می تواند درخواست خود را به صورت مکتوب به همراه مستندات به دفتر رئیس کل دادگستری استان یزد ارسال کند تا در کمترین زمان ممکن دستورات لازم توسط مقام قضایی مورد نظر در این خصوص صادر شود.

وی با اشاره به  36 هزار و 609 مشاوره حقوقی رایگان و معاضدت قضایی صورت گرفته در سال 1400،  افزود: در فروردین ماه سال جاری نیز 8 نفر از وکلا مرکز وکلا مشاور در استان یزد به 200 نفر از مددجویان زندانی مشاوره رایگان ارائه دادند.

بیشتر بخوانید:

۳۵۱ زندانی در استان یزد از ابتدای سال آزاد شدند/ اشتغال ۷۰ درصدی زندانیان دراستان

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *