رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

351 زندانی در استان یزد از ابتدای سال آزاد شدند/ اشتغال 70 درصدی زندانیان دراستان

14:07 - 18 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۵۷۱۷۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان یزد، از آزادی 351 نفر محکوم به حبس در یک ماهه اول سال 1401 در استان یزد خبر داد.

غلامعلی دهشیری در گفت‌وگو با میزان، در رابطه با  اقدامات دادگستری استان یزد به جهت آزادی و صیانت از حقوق زندانیان و اشتعال آنان در دوره محکومیت، اظهارکرد: در حال حاضر برا ی 70 درصد مددجویان زندانی که در زندان‌های استان یزد دوره محکومیت خود را سپری می کنند شغل ایجاد شده است.

وی با اشاره به گذشت مدت زمان کوتاه تقریبا 2 ماهه از سال جاری، افزود: به منظور ایجاد اشتعال و آموزش کاربردی به زندانیان و حمایت ازخانواده های آنان 366 نفر مددجوی زندانی به کارگاه ها ویا کارخانه های خارج از زندان اعزام شده اند.

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به دایر بودن 13 کارگاه در زندان‌های استان یزد، اعلام کرد: در حال حاضر دراین کارگاه ها 185 نفر به صورت اشتغال کارگاهی از جمله کارگاه شیرینی پزی و یک هزار و 322 مجکوم به حبس در گارگاه‌های تولید صنایع دستی، خیاطی، چرم دوزی و غیره به صورت اشتغال نشسته مشغول فعالیت هستند.

دهشیری عنوان کرد: خوشبختانه دادگستری استان یزد در فروردین ماه سال جاری در جهت صیانت از حقوق زندانیان و کاهش جمعیت کیفری اقداماتی از جمله انتقال 15 نفر زندانی به محل اقامت خانواده هایشان، 16 مورد آزادی مشروط، 16 تعلیق حبس، 67 مورد بند باز و 680 مرخصی موردی را در کارنامه خود دارد.

وی همچنین با اشاره به انجام 380 دادرسی الکترونیک درمراجع قضایی استان یزد، ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون 351 نفر محکوم به حبس اعم از زندانیان غیرعمد وسایر محکومیت ها از زندان آزاد شده اند.

بیشتر بخوانید:

رئیس کل دادگستری استان البرز از کارگاه های اشتغالزایی داخل ندامتگاه فردیس بازدید کرد

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *