عبدی: در 2 سال گذشته تیم خوبی در رده نوجوانان درست کردیم/ اصرار داشتم از سال گذشته کار را شروع کنیم

13:29 - 18 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۵۷۱۳۲
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان گفت: خیلی از بازیکنان اولین بار است که در اردوی تیم نوجوانان شرکت می‌کنند و بازی با تیم‌های با سن بیشتر برای‌شان تعجب‌آور است.

خبرگزاری میزان - حسین عبدی در حاشیه تمرین امروز تیم ملی فوتبال نوجوانان در مورد شرایط و برنامه‌های این تیم صحبت‌هایی انجام داد که گزیده آن را در زیر می‌خوانید.

*اردوها را با 57 نفر از تعداد هشتاد و اندی که طی استعداد یابی فدراسیون فوتبال مشخص شدند، شروع کردیم. همکارانم از 57 نفر، 35 نفر را مشخص کرده بودند و توانستیم آن‌ها را ببینیم. الان حدود 28 نفر هستند و امروز به 23 نفر می‌رسند. از آنجا که حدود 10 روز است کار را شروع کرده‌ایم پتانسیل خیلی بازیکنان را نمی‌دانیم ولی امیدوارم با استعدادی که دارند به حدنصاب پیشرفت خودشان برسند.

*با حاج اسبویی و غیاثی به عنوان آنالیزور در سال گذشته کار می‌کردیم. احتیاج داشتیم چندنفر که با تیم ملی زیر 15 سال و نونهالان بودند و شناخت بهتری داشتند، افرادی که هم در استعدادیابی و هم در نونهالان بودند حضور داشته باشند. درخواست کردم افرادی که می‌توانند کمک کنند و شناخت خودشان را انتقال بدهند تا در این  گروهی که به تاجیکستان می رویم، باشند. الان مقیم و قدسی برای این سفر اضافه شدند و بعد از آن با بازخوردی که خواهیم داشت می توانیم شرایط را بهتر بسنجیم. امیدوارم ادامه همکاری داشته باشد. اگر نه نفرات جدید اضافه می‌کنیم.

*استعدادیابی خیلی خوب و گسترده بود اما منطقی بود که خیلی زودتر و سریع‌تر، سرمربیان را انتخاب می‌کردند که آن‌ها هم در روند استعدادیابی شرکت کنند. همین الان جوانان زودتر از ما بازی دارد و باید سریع تر تیم ملی جوانان تشکیل شود. من این ها را در استعدادیابی که برای جوانان انجام شد هم برای این دوره صلاح می‌بینیم تا سریع تر نفر تیم ملی جوانان باشد و بتواند در این زمان کم و در استعدادیابی‌ها بهترین نفراتی که طبق سلیقه‌اش هستند را انتخاب کند.

*به نظرم با مشورتی که با خیلی از سرمربیان یا مدیران باشگاه ها داشتیم، تقریبا 90-80 درصدی که همه متفق القول بودند در این اردوها هستند. چندنفری هم که در استعدادیابی ها شرکت کردند، بازیکنان فوق العاده‌ای هستند. معتقدم بازهم از این نوع بازیکنان بیرون هستند که دوباره آن ها را ببینیم. مطمئنا در اردوی خرداد بین درس‌هایشان یا در اردوی تیر که می‌توانستیم آن‌ها را بیشتر ببینیم، بازیکنان زیادی را خواهیم دید.

*در دوسال گذشته تیم خیلی خوبی را درست کردیم. توانستیم با حداکثر امتیاز، 21گل زده و یک گل خورده به دور بعدی برویم. متاسفانه کرونا نگذاشت. این کار را همه تیم ها باید ادامه بدهند. ما هم مستثنی نیستیم. بهترین نفرات را باید انتخاب کنیم تا پیشرفت خوبی داشته باشیم.

*هنوز قراردادی امضاء نشده است و الان هم فقط بحث این بود سریع‌تر تیم را به مسابقات کافا اعزام کنیم. من اصرار داشتم از سال گذشته تیم کارش را شروع کند اما این موضوع دیر اتفاق افتاد. به همین دلیل تا حدی زمان را از دست دادیم.

*همیشه باید باشگاه ها تیم‌های ملی را تغذیه کنند. باشگاه ها از لحاظ اقتصادی و نتیجه زیر فشار و استرس هستند. به همین دلیل رو به بازیکنان باتجربه می‌آورند و به در مورد استفاده از نفرات جوان و بازیکنانی که باید نیاز به زمان داشته باشند، ریسک نمی‌کنند.

*این کار اشتباه است زیرا در آینده خیلی از بازیکنان ما باید از دور خارج‌ شوند و تیم‌های ملی و همچنین باشگاه ها باید از نفرات جدید استفاده کنند. یکی از معضلات ما این این است که نگاه به گسترش و توسعه فوتبال کم و نگاه ما فقط نتیجه گرایانه است.

*وی درباره انتقاداتی که پس از بازی تیم نوجوانان با استقلال درخصوص فشار وارد شدن به نفرات ملی پوش به دلیل تقابل با بازیکنانی که در رده سنی بالاتری از آنها هستند مطرح شده است، عنوان کرد: نمی‌دانم این افراد چه کسی هستند  و ای کاش اینجا بودند تا با هم بحث و صحبت می‌کردیم.

*درمورد تیم ملی صحبت می‌کنیم که بهترین جوانان ما باید با فیزیک های متناسب به این تیم بیایند و بازی قوی داشته باشند. استراتژی ما ساختن یک دفاع تیمی منسجم در ۸-۷ روز باقی مانده تا اعزام تیم به مسابقات است. بازیکنان باید فشار مضاعف را تحمل کنند و از لحاظ تحمل فشار در  دفاع فوق العاده کار کردند.

*با امید استقلال که بیشتر بازیکنانش زیر ۲۳ سال و برخی بالای ۲۳ سال بودند بازی کردیم. آن‌ها فیزیک خیلی خوبی داشتند و سرعت‌شان هم خیلی بیشتر بود. بچه‌ها باید خود را با این شرایط تطبیق بدهند تا در بازی‌های بین المللی که حریفان سریع تر از ما هستند شوکه نشوند.

*خیلی از بازیکنان اولین بار است که در اردوی تیم نوجوانان شرکت می‌کنند و  بازی کردن با تیم‌های با سن بیشتر برای خیلی ها تعجب آور است. دو روز قبل با تیم بزرگسالان سایپا بازی کردیم که نفراتش به تواتر تعویض شدند. سه بر یک باختیم در صورتی که می‌توانستیم نتیجه را سه بر سه کنیم. بچه ها خیلی خوب بودند و در این دو بازی دوستانه تجربه فوق العاده ای کسب کردند.

*امروز هم یک بازی هم در حد جوانان داریم و بچه‌ها راحت تر می‌توانند بازی کنند‌. مهم این است از فوتبال چه می‌خواهیم‌. اگر دنبال دفاع و استراتژی منطقی  هستیم باید خود را به بالاترین سطح برسانیم و این کار منطقی است. فکر کنید با یک تیم نوجوانان بازی کنیم و ۲۰ گل هم بزنیم، اما سپس با یک تیم بین المللی بازی کنیم و شوکه شویم فایده ای ندارد.

*همه نگران هستیم. وقتی ثبات باشد همه از نگرانی خارج می شوند ولی تیم ملی فوتبال برای من یا شما یا دیگری نیست. برای همه مردم است. آبروی همه مردم است و باید با اقتدار وارد هر مجموعه ای و هر جامعه ورزشی شود تا از آبروی این مملکت، پرچم و مردم دفاع کند. هرچقدر شرایط را به ثبات برسانیم، اردوهای منظم داشته باشیم و شرایط را بهتر کنیم، به این آب و خاک خدمت کردیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *