معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان اصفهان: هدایت افراد پر خطر در رانندگی به سمت خود کنترلی، مقدمه رفع اطاله دادرسی است

11:46 - 18 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۵۶۴۹۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: با اتخاذ سیاست‌های درست، افراد با اعمال سیاست‌های تنبیهی به سمت خود کنترلی هدایت شوند که نتیجه آن می‌تواند رفع اطاله دادرسی و کاهش آمار تصادفات را در پی داشته باشد.

خبرگزاری میزان - محمد محمدی با اشاره به برگزاری نشست کارگروه بررسی مشکلات مراجع قضایی در ارتباط با شرکت های بیمه، این نشست را بررسی اهم مشکلات و چالش‌های مراجع قضایی استان در ارتباط با شرکت های بیمه و ارائه راهکارهای پیشنهادی در خصوص نقش شرکت‌های بیمه در کاهش اطاله دادرسی و کاهش ورودی پرونده های تصادف به محاکم دادگستری برشمرد.

وی با اشاره به نقش مهم شرکت‌های بیمه در ایجاد امنیت برای آسیب دیدگان و کاهش جمعیت کیفری، بیان کرد: متأسفانه در سال‌های اخیر همواره با افزایش آمار تصادفات روبرو بوده‌ایم که شاید بتوان گفت تصویب قانون جدید بیمه و نگاه به جرم صدمات بدنی یا فوت ناشی از تصادفات رانندگی به عنوان جرم خفیف و الزام بیمه ها به جبران خسارت افراد به عنوان مسبب حادثه از موجبات این افزایش بوده است.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان اصفهان ادامه داد: با اتخاذ سیاست‌های درست، افراد با اعمال سیاست‌های تنبیهی به سمت خود کنترلی هدایت شوند که نتیجه آن می‌تواند رفع اطاله دادرسی و کاهش آمار تصادفات را در پی داشته باشد.

گفتنی است، در ادامه هر یک از سرپرستان شرکت های دولتی و خصوصی بیمه استان به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و راهکارهایی در جهت کاهش ورودی و رفع اطاله دادرسی ارائه شد.
انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *