زندان‌های فدرال آمریکا؛ زنان زندانی به عنوان برده‌های جنسی فروخته می‌شوند

11:11 - 18 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۵۶۳۴۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
انتشار گزارش درباره وضعیت زندان زنان در کالیفرنیا سبب بهبود اوضاع این مرکز نشده است.

خبرگزاری میزان - زندانیان و کارکنان زندان زنان فدرال ایالت «کالیفرنیا» آمریکا به عنوان مرکزی که آزار جنسی در آن بیداد می کند، به نادیده گرفته شدن درخواست کمک خود اعتراض دارند.

به گزارش «آسوشیتدپرس»، انتشار گزارشی مبنی بر فرهنگ آزار جنسی و پنهانکاری در زندان زندان «دوبلین» در ایالت «کالیفرنیا» که با عنوان «باشگاه تجاوز جنسی» شناخته می‌شود، سبب استعفای رئیس این زندان و بازدید گروه ضربت از آن شده بود.

 اما به دلیل عدم جایگزینی فرد دیگری برای این سمت، رئیس سابق همچنان به کار خود ادامه می داد و هیچ تغییر مثبتی پیرامون این مرکز مشاهده نمی شد.

بررسی پرونده آزار و تجاز جنسی در این زندان، حقایق هولناکی را آشکار می‌کند. فقط یکی از کارکنان این زندان در بازه زمانی دسامبر 2019 تا مارس 2020 زنان زندانی را چند بار مورد آزار جنسی قرار داده و تصاویری از این حادثه را در تلفن خود بارگذاری کرده بود.

ارعاب قربانیان از دیگر جرایمی که این نگهبان زندان مرتکب شده بود. این در حالیست که وی در نوامبر 2020 ارتقا درجه شغلی گرفت و در پاسخ به انتقادها با اطمینان می‌گفت که کسی نمی‌تواند او را از کار برکنار کند.

زندان «دوبلین»، یکی از شش زندان زنان در سیستم زندان‌های آمریکاست. عمده زندانیان جمعیت 785 نفری این زندان از مجرمان جرایم مواد مخدر هستند.

«دوبلین» در سال 1974 به عنوان یک مرکز اصلاح و تربیت فدرال جوانان افتتاح شد اما در سال 1977 به یک زندان سنتی بزرگسالان تغییر کاربری یافت.

در سال 2012 زندان «دوبلین» به زنان زندانی اختصاص یافت و از همان ابتدا تاکنون با بحران آزار جنسی مواجه شد.

در سال 1996 سه زن زندانی از اداره زندان شکایت کرده و اعلام کردند که کارکنان زندان آن‌ها را مانند «برده‌های جنسی» به زندانیان مردان فروخته اند. این شکایت دستگیری کسی را به دنبال نداشت و با پرداخت غرامت 500 هزار دلاری پایان یافت.

در اواخر دهه 1990 چهار نگهبان زندان به انجام رفتار جنسی با زنان زندانی متهم شدند. در اوایل دهه 2010 نیز 12 نفر از کارکنان «دوبلین» به دلیل آزار جنسی زندانیان، بی سر و صدا اخراج شدند. به گفته یکی از کارکنان «دوبلین» در آن زمان کسی دستگیر نشد و یکی از کارکنان پس از کشف نوارهای ویدئویی از آزار جنسی زندانیان اجازه بازنشستگی یافت.

تحقیقات در مورد اتهام آزار جنسی زندانیان از سوی دو نفر از کارکنان زندان ادامه دارد. ضمن این که 9 نفر دیگر از کارکنان زندان از طرف مقام‌های این مرکز به مرخصی با حقوق فرستاده شده اند.

شکایت‌های جدیدی از سوءاستفاده جنسی از زندانیان و تبعیض شغلی کارکنان ثبت شده است. بازرسی‌ها از زندان و خانه‌های کارکنان زندان از سوی ماموران «اف بی آی» همچنان ادامه دارد.

با وجود این، تعداد شکایت‌های زندانیان به گروه ضربت از آزار و اذیت جنسی، بدرفتاری و نقض قانون، تجاوز جنسی در زندان اعلام نشده و مقام‌های زندان «دوبلین» اعلام کردند نمی‌توانند در این باره صحبت کنند.

با وجود بازدید گروه ضربت، تمام حقیقت درباره این زندان آشکار نشده است؛ زیرا زندانیان به مقام‌های زندان اعتماد ندارند و از صحبت صریح خودداری می‌کنند.

ضمن این که شمار زیادی از زندانیان با هدف کم جمعیت نشان دادن زندان به بخش‌های دیگر منتقل شده بودند؛ مقام‌های زندان به گروه ضربت اعلام کردند که این زندانیان به کرونا مبتلا شده و امکان صحبت با آن‌ها وجود ندارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *