زیبایی‌های استان اردبیل در قاب شبکه افق

15:44 - 17 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۵۵۹۵۱
مجموعه مستند "اهل سفر" با موضوع معرفی دیدنی‌های استان اردبیل در جدول پخش برنامه‌های شبکه افق جای گرفت.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام روابط عمومی شبکه افق سیما، کشور عزیزمان ایران دارای اقلیم چهار فصل بوده و انواع مختلفی از آب و هوا را در گوشه و کنار خود جای داده است. همین زیبایی‌ها نیازمند شناسایی و نمایش به مردم در دیگر نقاط کشور و حتی خارج از میهن عزیزمان است که این موضوع میتواند به گسترش گردشگری داخلی و خارجی کمک بسیار زیادی کند.

شبکه افق سیما هم در پی درخواست بسیار مخاطبین و همچنین کمک به شناساندن هر چه بیشتر و بهتر زیبایی‌های مناطق مختلف کشور دست به کار شده و به صورت مستمر مجموعه مستندهایی که شامل این موضوع هستند را در جدول پخش برنامه‌های خود قرار می‌دهد.

مجموعه مستند "اهل سفر" یکی از همین تولیداتی است که پیشتر به آن اشاره کردیم. این مجموعه مستند به تهیه‌کنندگی میترا روحی منش و کارگردانی یاسر طالبی تولید شده و با گشت و گذار در شهرهای مختلف استان اردبیل بر آن شده تا جاذبه‌های گردشگری این استان را معرفی کند.

میترا روحی منش، تهیه کننده "اهل سفر" گفت: این مجموعه، مستند گردشگری است و تلاش ما این است که بینندگان را با جاذبه‌های گردشگری، میراث فرهنگی و حتی صنایع دستی استان میزبان آشنا کنیم و مناطقی که مردم کمتر فرصت دیدن آنها را داشته‌اند را به تصویر بکشیم.

وی افزود: در کنار همه این‌ها از موضوع مردم‌شناسی هم غافل نشدیم و در «اهل سفر» به آداب و رسوم اقوام ایرانی هم پرداخته شده است. بازسازی بازی‌های فراموش شده، معرفی پوشش زنان و مردان، غذاهای محلی و همچنین گویش مردم منطقه از دیگر مواردی است که به آنها می‌پردازیم.

وی افزود: نویسنده و کارگردان این مجموعه یاسر طالبی است و از دیگر عوامل آن می‌توان به مدیر تولید و راوی: مهدی خلیلی، دستیار کارگردان و برنامه ریز: حسن جعفری، تصویربردار و تدوینگر: فرحبخش فرهیدنیا و صدابردار: مجید حسینی اشاره کرد.

علاقمندان به این مجموعه مستند می‌توانند شنبه تا چهارشنبه ساعت 18 و تکرار آن را روز بعد ساعت 10 صبح از شبکه افق به تماشا بنشینند.


انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *