رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری مازندران از مرکز توسعه حل اختلاف استان بازدید کرد

13:30 - 17 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۵۵۴۸۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری مازندران دربازدید سرزده از شعب و بخش های مختلف شورای حل اختلاف استان بر اتخاذ تدابیر صلح جویانه درجهت گسترش صلح وسازش درپرونده ها تاکید کرد.

خبرگزاری میزان- حجت الإسلام والمسلمین اکبری در گفت‌وگویی چهره به چهره با اعضاء و کارکنان ستادی این مجموعه از تلاش‎های آنها در راستای اصلاح ذات البین در پرونده ها قدردانی کرد و گفت: یکی از بزرگترین آثار صلح و سازش برای دستگاه قضایی، کاهش ورودی پرونده است و قطعاً هرچقدر صلح و سازش افزایش یابد؛ ورودی پرونده به دستگاه قضایی کاهش خواهد یافت که این امر با تلاش وجدیت درجهت گسترش صلح وسازش درپرونده ها می تواند مثمرثمر باشد.

وی تحقق صلح و سازش را ضرورت و نیاز اساسی استان برشمرد و افزود: فرهنگ مردم استان مازندران فرهنگ صلح، آشتی ومدارا است وباید ازهمه ظرفیت ها در ایجاد صلح وسازش وفرهنگ سازی در این استفاده کرد چراکه لذت و حلاوتی که درگذشت و صلح و سازش وجود دارد؛ درکینه‌توزی و انتقام گیری نیست.

رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به نقش داوری ومیانجیگری دربرقراری صلح وسازش تصریح کرد: داوری و میانجیگری هر دو از روش های حل اختلافات و دعاوی خارج از دادگاه محسوب شده، هزینه و زمان کمتری به طرفین تحمیل می کند و به کم شدن حجم پرونده ها در محاکم کمک شایانی می کند رجوع به هر کدام از دو روش برای حل اختلاف بسیار موثراست.

وی بر نظارت برداوران وکانون های داوری تاکید کرد وگفت: داوری یا حکمیت از قدیمی ترین روش‌های حل و فصل اختلافات و دعاوی و از جمله ساز و کارهایی است که می‌تواند ضمن هزینه کمتر برای اصحاب دعوا و به ثمر رسیدن دعاوی در مدت زمان بسیار کوتاهتر از حجم سنگین پرونده ها در مراجع قضایی و غیر قضایی به طرز قابل توجهی بکاهد و دراین بین باید نظارت کافی برعملکرد داوران نیز صورت گیرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *