تعداد زندانیان دیات غیرعمد در استان قم به صفر رسید

11:13 - 18 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۵۵۲۶۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان قم، گفت: با تلاش دادگستری و ستاد دیه استان قم 23 محکوم مالی جرایم غیرعمد و تمامی مددجویان محکوم به پرداخت دیات غیر عمد ناشی از تصادف و یا حوادث کارگاهی آزاد شدند و در نتیجه موجودی زندانیان دیات غیرعمد در زندان این استان به صفر رسیده است.

حجت الاسلام و المسلمین مظفری در گفت‌وگو با میزان، در رابطه با اقدامات دادگستری و ستاد دیه استان قم به جهت آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در ماه مبارک رمضان، ضمن تقدیر ازمردم و خیرین خداجوی استان قم ، اظهارکرد: با استقبال مردم شریف استان تا کنون مبلغ 28 میلیارد و 500 میلیون ریال جهت آزادی مددجویان جرایم غیرعمد جمع آوری شده است.

وی  با اشاره به آزادی 8 مددجوی زندانی در آخرین روز ماه مبارک رمضان و همزمان با شب عید فطر،  افزود: با همت ستاد دیه استان قم موجبات آزادی 23 نفر از محکومان بدهکار مالی درماه مبارک رمضان سال جاری فراهم شد.

رئیس کل دادگستری استان قم با اشاره به این که در حال حاضر تنها تعداد ۱۲۰ نفر با محکومیت مالی در زندان‌های استان حضور دارند، گفت: با  پیگیری های صورت گرفته و همکاری دبیرخانه بنیاد کرامت رضوی ۲ نفر از مددجویان خانم از زندان آزاد شدند و در حال حاضر هیچ مددجوی بدهکار مالی مشمول کمک ستاد دیه در بند نسوان زندان استان قم وجود ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین مظفری همچنین اعلام کرد: با همت و تلاش بی وقفه همکاران دادگستری و ستاددیه استان قم تمامی مددجویان محکوم به پرداخت دیات غیر عمد ناشی از تصادف و یا حوادث کارگاهی آزاد شدند و در حال حاضر موجودی زندانیان دیات غیرعمد در زندان قم به صفر رسیده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *