تصویب دو طرح ضد ایرانی در سنای آمریکا

11:00 - 15 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۵۳۵۵۷
سنای آمریکا دو طرح ضد ایرانی غیر الزام آور را در میانه ادعاهای دولت این کشور مبنی بر تلاش برای احیای برجام تصویب کرد.

خبرگزاری میزان – مجلس سنای آمریکا دو طرح ضد ایرانی با تمرکز بر سپاه پاسداران و بانک مرکزی کشورمان تصویب کرد.

 به گزارش «رویترز و هاآرتص»، سنای آمریکا طرح پیشنهادی «تد کروز»، سناتور جمهوریخواه مبنی بر آنچه«ضروری بودن حفظ تحریم‌های مرتبط با تروریسم علیه بانک مرکزی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای محدود کردن همکاری‌های ایران و چین» خوانده شده را تصویب کرد.

این طرح که مدت‎ها در حالت تعلیق بود، خواستار گزارش از دولت آمریکا درباره آن چه «نقش ایران در تروریسم» خواند، شده است؛ طرح مذکور با 86 رای مثبت و 12 رای منفی تصویب شد.

سنای آمریکا همچنین صبح امروز پنج شنبه به وقت محلی، طرح غیر الزام آوری را با 62 رای موافق در مقابل 33 رای مخالف تصویب کرد که دولت آمریکا را از توافق با ایران بر سر موضوع حذف نام سپاه پاسداران از فهرست به اصطلاح «سازمان‎های تروریستی» منع می‎کند.

این طرح همچنین از کاخ سفید می‎خواهد «تا زمانی که تهران پیش شرط هایی مانند محدودیت در فعالیت موشک‎های بالستیک خود را نپذیرفته است، به برجام بازنگردد.»

طرح مذکور از سوی «جیمز لنکفورد»، سناتور جمهوریخواه آمریکایی در حالی ارائه شد که دولت آمریکا مدعی تلاش برای شکستن موانع در مذاکرات وین است.

هیچ یک از دو طرح تصویب شده مذکور، الزام آور نیستند، اما امکان کسب آرای کافی برای تبدیل شدن به قانون را دارند.

طرح های غیرالزام آور ضد ایرانی در حالی در مجلس سنای آمریکا تصویب شدند که «ند پرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در جدیدترین موضع گیری خود پیرامون مذاکرات وین مدعی شده بود که آمریکا خود را برای هر دو سناریوی جهان با و بدون برجام آماده می کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *