شناسایی 20 کشور درگیر شیوع مرموز هپاتیت در کودکان

14:10 - 14 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۵۲۸۸۲
هشت کشور دیگر در هفته گذشته موارد هپاتیت مرموز در کودکان را گزارش کرده اند.

خبرگزاری میزان - سازمان بهداشت جهانی تایید کرده است که هشت کشور دیگر در هفته گذشته موارد هپاتیت مرموز در کودکان را گزارش کرده‎اند.

به گزارش «دیلی میل»، این موضوع تعداد تمامی کشورهایی که این ابتلاها را شناسایی کرده‎اند به 20 کشور می‎رساند.

در سطح جهان، 228 کودک به شکل غیرمعمول به بیماری کبدی مبتلا شده‎اند و 50 مورد مشکوک دیگر نیز تحت بررسی هستند.

یک مورد مرگ در میان این کودکان تایید شده است و 18 کودک نیاز به پیوند کبد دارند.

کارشناسان می‌گویند آمار ابتلاهای کنونی ممکن است فقط نوک کوه یخ باشد؛ در افزایش کودکان مبتلا، بسیاری از کشورها اکنون نظارت خود را برای این عارضه غیرمعمول افزایش داده‌اند.

بیشتر موارد تاکنون در اروپا شناسایی شده‎، اما موارد دیگری نیز در قاره آمریکا، غرب اقیانوس آرام و آسیای جنوب شرقی شناسایی شده‎اند.

دانشمندان از انبوه موارد ابتلا سردرگم شده‌اند،چرا که هیچ یک از کودکان به ویروس‌های معمولی هپاتیت‌ساز مبتلا نشده‌اند.

تصور می‌شود که آدنوویروس‌ها، که معمولاً باعث سرماخوردگی و پیدایش حشرات معده می‌شوند، با وجود اینکه به ندرت باعث التهاب کبدی می‌شوند، عامل این وضع باشند.

این نگرانی وجود دارد که قرنطینه ناشی از همه‌گیری کووید-19 ممکن است ایمنی کودکان را در برابر ویروس‌های معمولی خوش‌خیم تضعیف کرده باشد.

کارشناسان بهداشتی انگلیس اذعان می کنند که ممکن است حداقل سه ماه طول بکشد تا روسای بخش های بهداشت دقیقاً بدانند که چه چیزی پشت این ابتلاها قرار دار.

«تاریک جاسارویچ»، سخنگوی سازمان بهداشت جهانی، به خبرنگاران گفت «از اول ماه می، حداقل 228 مورد احتمالی از 20 کشور به سازمان بهداشت جهانی گزارش شده و بیش از 50 مورد دیگر در دست بررسی است.»

بیشتر این ابتلاها در انگلیس (145 مورد) و در آمریکا (20 مورد) شناسایی شده‎اند.

سازمان بهداشت جهانی پیشتر اعلام کرده بود که موارد هپاتیت با منشأ نامشخص در ایرلند، اسپانیا، فرانسه، آلمان، بلژیک، ایتالیا و هلند و همچنین اراضی اشغالی، دانمارک، نروژ و رومانی تایید شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *