سقوط اتریش در رده‌بندی جدید کشورهای دارای مطبوعات آزاد

10:34 - 14 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۵۲۵۲۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
اتریش در رتبه‌بندی فعلی گزارشگران بدون مرز دوباره به شدت سقوط کرده است و از رتبه 17 به رتبه 31 رسیده است.

خبرگزاری میزان - «سوزانه رآب»، وزیر رسانه اتریش در بیانیه‎ای اذعان کرد که اتریش در حال دور شدن از آنچه گروه کشورهای دارای مطبوعات کاملاً آزاد خواند، است.

پس از یک حرکت صعودی خفیف در سال‌های اخیر، اتریش در رتبه‌بندی فعلی گزارشگران بدون مرز (ROG) در زمینه «مطبوعات آزاد »دوباره به شدت سقوط کرده و از رتبه 17 به رتبه 31 رسیده است.

به گزارش پایگاه «استاندارد»، رئیس جمهور اتریش از این بابت نیز ابراز نگرانی کرد.

وی در مورد سقوط اتریش در این رده بندی، گفت «این باید یک هشدار برای ما باشد؛ نه تنها این روند باید متوقف شود، بلکه باید معکوس شود.»

«کورینا میلبورن»، معاون گزارشگران بدون مرز در واکنش به بیانیه «سوزانه راب»، وزیر رسانه اتریش، توضیح داد که ارزیابی دقیقاً نشان می‎دهد که چرا اتریش اینقدر در رده بندی سقوط کرده است.

به گفته وی، تخصیص بودجه عمومی به رسانه ها باید بر اساس معیارهای کیفی شفاف و عینی باشد؛ دسترسی به اطلاعات، به ویژه از سوی نهادهای عمومی، باید تضمین شود؛ این در حالی است که هنوز قانون آزادی اطلاعات در این کشور وجود ندارد.

وی می‎گوید که ایمنی خبرنگاران و افشاگران، برای مثال در طول تظاهرات‎ها، باید تضمین شود.

وبگاه RSF اتریش در مورد نتیجه این رده بندی، گزارش داد «دیگر بهانه‎ای وجود ندارد؛ دیگر از این موضوع نمی توان چشم‌پوشی کرد.»

این وبگاه نوشت «علاوه بر حملات به روزنامه‌نگاران در تظاهرات های مربوط به کرونا، دلایل وخامت گسترده این وضعیت آزار و اذیت این افراد توسط پلیس، نظرسنجی‌های پولی در رسانه‌های تبلیغاتی و سیاستی بود که مشخصه آن فساد و رشوه بوده است.»

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *