عبدی: تا 2-3 ماه آینده فوتبالیست‌های خوبی معرفی خواهیم کرد

18:22 - 13 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۵۲۳۱۵
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
سرمربی تیم فوتبال نوجوانان ایران گفت: هنوز هم شناخت مناسبی میان بازیکنان و حتی بین بازیکنان و کادر فنی وجود ندارد.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام سایت رسمی فدراسیون فوتبال، حسین عبدی درباره شرایط تیم فوتبال نوجوانان ایران اظهار داشت: پس از اینکه بازیکنان استعدادیابی شده توسط فدراسیون را در مدت یک هفته بررسی کردیم، در نهایت تعداد آنها را از 57 نفر به 35 نفر کاهش دادیم. هنوز هم شناخت مناسبی میان بازیکنان و حتی بین بازیکنان و کادر فنی وجود ندارد، اما ترجیح دادیم برای تمرین برنامه‌های تدافعی، در یک بازی تدارکاتی به مصاف تیم بزرگسالان و لیگ دسته اولی برویم که در نهایت مقابل امیدهای استقلال به میدان رفتیم.

وی ادامه داد: هدفم تحت فشار قرار دادن بازیکنان در شرایط مسابقه بود که با توجه به اختلاف رده سنی بازیکنان ما با امیدهای استقلال که از نظر جسمی و سرعت در سطح بالاتری قرار داشتند، این اتفاق رخ داد. بازیکنان ما با وجود اینکه زیر 16 سال هستند و اختلاف سنی آن‌ها با حریف روز گذشته (دوشنبه) حدود هفت سال بود، اما نمایش قابل قبولی داشتند و به غیر از دو اشتباه که منجر به گل شد، من را به حفظ برنامه‌های دفاعی تیم در شرایط نابرابر امیدوار کرد.

سرمربی تیم نوجوانان ایران خاطرنشان کرد: در واقع بازیکنان تنها ظرف مدت یک هفته، مباحث دفاعی را آموختند و تقریباً به اجرا گذاشتند. در بازی دیگری که در روزهای آینده خواهیم داشت و از نظر من بازی سنگین‌تری خواهد بود، مجدداً برنامه‌های دفاعی را محک می‌زنیم. در پایان نیز تلاش می‌کنیم برنامه‌های تهاجمی تیمی را در بازی پایانی و باز هم مقابل رده سنی بزرگ‌تر از تیم‌مان اجرا کنیم.

عبدی با اشاره به اینکه نتیجه در بازی‌های تدارکاتی در زمان شناخت بازیکنان اهمیتی ندارد، تصریح کرد: فکر می‌کنم در دو تا سه ماه آینده، امکان ایجاد یک تیم منسجم و پُرقدرت را داشته باشیم و بازیکنان خوبی را به فوتبال کشور معرفی کنیم. ایده من این است که بازیکنان برای تقابل با تیم‌های بزرگ‌تر از لحاظ سنی، سرعتی و قدرتی آماده شوند. در واقع ما برای بازی با رده‌ سنی مشابه تیم خودمان در داخل کشور آماده نمی‌شویم؛ بلکه خود را برای بازی‌ در سطح مسابقات بین‌المللی و مقابل تیم‌های قدرتمند‌تر آماده می‌کنیم. پس نیاز است بازیکنان از چالش‌هایی که برای آنها در نظر می‌گیرم، عبور کنند و به سطح بالاتری برسند.

وی خاطرنشان کرد: استعداد بازیکنان ایرانی بسیار زیاد است و باید امکانات و بازی‌های بین‌المللی مناسبی برای آن‌ها فراهم کرد. در بازی روز گذشته، بازیکنان برای اولین بار کنار هم قرار گرفتند و ما هم به شناخت نسبتاً خوبی از بازیکنان رسیدیم. به غیر از دو بازیکن مصدوم و یک دروازه‌بان، در اولین بازی تدارکاتی به همه بازیکنان بازی دادیم و 32 نفر از آنها را در سه وقت 30 دقیقه‌ای آنالیز کردیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *