آمریکا برای برداشتن تحریم‌ها دبه کرد

14:42 - 13 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۵۲۱۴۷
دسته بندی: فضای مجازی ، عمومی
کارشناس مسائل بین‌الملل در خصوص مذاکرات وین با بیان اینکه ایران باید اهرم‌های فشار خود را بر روی ایالات متحده بیشتر کند گفت: طرف آمریکایی برای اینکه اذهان را منحرف کند مسئله سپاه را برجسته می‌کند.

خبرگزاری میزان - برنا نوشت: مصطفی خوش‌چشم، کارشناس مسائل بین‌الملل در خصوص مذاکرات وین گفت: امروز جنگ اراده ها بین دو طرف وجود دارد به نظر می‌رسد نیاز است ایران اهرم‌های فشارش را روی طرف غربی بیشتر  کند تا به آنها انگیزه بیشتری برای واگذاری امتیازات بدهد؛ از طرف دیگر اوضاع جهانی به سمت و سویی می‌رود که در ماه‌های آتی متعاقبات جنگ اوکراین و اثراتش در بازار و قیمت انرژی در جهان شرایط سخت‌تری را برای طرف غربی پدید خواهد آورد. 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: به وضوح پیداست که زمان به نفع ما است البته اگر از عناصری مانند اهرم‌های فشاری که داریم و همچنین اقداماتی که می‌توان در راستای کاهش تاثیرگذاری تحریم ها انجام داد بطور همه جانبه و موثری استفاده کنیم.

این کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: تنها مسئله سپاه پاسداران مطرح نیست؛ مسئله مهمتر تحریم‌های باقی مانده روی افراد و نهادها و شرکت‌های لیست قرمز است و در حقیقت قبل از مسئله سپاه پاسداران باید به این مسئله پرداخته شود.

وی اظهار داشت: طرف آمریکایی برای اینکه اذهان را منحرف کند مسئله سپاه را برجسته می‌کند و حال اینکه مسئله برداشته شدن تحریم‌ها به منظور انتفاع اقتصادی از هر گونه توافق احتمالی به مراتب مهمتر است و آمریکا سعی می‌کند با برجسته سازی مسئله سپاه، کمتر توجه به این بخش از مشکلات شود. 

خوش‌چشم گفت: طرف آمریکایی یک امتیازاتی مانند برداشته شدن تحریم و خارج کردن سپاه از لیست تروریسم را در میانه مذاکرات به صورت کلی پذیرفته بود اما بعدا دوباره دبه کرد و ما به ازای انجام دادن این امر، امتیازات را از طرف ایرانی در بحث هایی که صورت گرفته بود دریافت کرده بود. 

وی با اشاره به امتیازگیری آمریکا از ایران یادآور شد: حالا بدون اینکه امتیازهای گرفته شده را در نظر بگیرد، عقب نشینی کرده تا امتیازات بیشتری از ایران بگیرد بنابراین این طرف آمریکایی است که عقب نشینی کرده و هم زیاده خواهی می‌کند؛ این تکنیک شناخته شده آمریکایی‌ها در مذاکره است که ابتدا امتیازاتی را شفاها بیان می‌کنند و می‌دهند اما در طول مذاکرات دست به دبه می‌زنند.

انتهای پیام/ 

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *