رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس مرکز وکلا وکارشناسان قوه قضاییه :یک هزار وکیل در طرح هر شب یک مسجد همراه با وکلا شرکت کردند

10:56 - 16 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۵۰۰۹۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس مرکز وکلا،کارشناسان رسمی قوه قضاییه گفت:بنا بر تأکیدات ریاست قوه قضاییه مبنی بر ارتباط بیشتر با مردم در مساجد به واسطه این طرح، عزم ملی در کشور به راه افتاد که با کمک وکلای مرکز پوشش گسترد‌های را در این زمینه شاهد هستیم.

حسن عبدلیان پور در گفت‌وگو با میزان درمورد طرح هر شب یک مسجد همراه با وکلا بیان کرد: از ابتدای تاسیس مرکز وکلای قوه قضاییه، همه وکلای مرکز بنا بر وظیفه ذاتی و انسانی خود برای ارائه خدمات حقوقی و قضایی به مردم در مساجد حاضر شدند.

وی ادامه داد:طرح هر شب یک وکیل در مساجد از ابتدای ماه مبارک رمضان کلید خورد که استقبال خوبی هم از این طرح توسط مراجعان و وکلا صورت گرفته است به طوری که تا به امروز نزدیک به یک هزار وکیل در این طرح شرکت کردند و هر شب بیش از ۴۰۰ مسجد تحت پوشش مشاوره حقوقی قرار گرفته است.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی قوه قضاییه گفت: بنا بر تأکیدات رئیس قوه قضاییه مبنی بر ارتباط بیشتر با مردم در مساجد به واسطه این طرح، عزم ملی در کشور به راه افتاد که با کمک وکلای مرکز پوشش گسترد‌های را در این زمینه شاهد هستیم.

وی گفت: علاوه بر مشاوره حقوقی از سوی وکلای حاضر در مساجد به مردم، برخی از این مساجد خود دارای مشکلات حقوقی هستند که در قالب این طرح به آنها نیز رسیدگی شده است.

وی ادامه داد:برای مثال در همسایگی یک مسجدی گود برداری غیر اصولی اتفاق افتاده بود که یکی از دیوارهای مسجد ریزش کرده است که با مشاوره حقوقی امور مساجد نتوانسته بودند مشکلات خود را پیگیری کنند اما با تعیین چند وکیل از تضییع حق و حقوق این مسجد که خانه خدا هست دفاع شد. این قبیل موارد و مشکلات به وفور وجود داشته است که با تعهد و عزمی که از سوی وکلای ما وجود دارد این موضوعات مورد پوشش قرار گرفته است.

وی گفت:علاوه بر وکلای مرکز بسیاری از وکلای متعهد کانون وکلا که دغدغه نظام، انقلاب و مردم را دارند نیز در این طرح به صورت خودجوش با این طرح مرکز همراه شده اند.

عبدلیان پور در مورد عمده فعالیت‌های وکلا در ملاقات با مردم درمساجد گفت: خدمات حقوقی به مراجعان و نمازگزاران در چند محور انجام شده است، از این رو به گروهی از افرادی که صرفا نیازمند مشاوره حقوقی هستند مشاوره ارائه داده می شود.


وی ادامه داد:آن دسته از مراجعان که نیازمند هستند برای آن‌ها شکوائیه و دفاعی‌های نگارش شود به وکلا برای همکاری معرفی می شوند.

عبدلیان پور گفت:علاوه بر مشاوره حقوقی در مواردی که این نیاز احساس شود فردی نیازمند وکیل معاضدتی است به صورت رایگان برای او وکیل انتخاب می شود تا این فرد به واسطه نداشتن وکیل حقش تضییع نشود.

رئیس مرکز وکلا و کارشناسان رسمی قوه قضاییه در خصوص ادامه دار بودن این پویش‌ها و اقدامات گفت: بنای اگداریم که این طرح را ادامه دهیم از این رو از ابتدای طراحی این طرح با ایجاد مشوق‌هایی برای وکلا تلاش داریم تا وکلای بیشتری را جذب کنیم.
انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *