بیش از 3 میلیارد تومان به جهت آزادی زندانیان توسط خیرین استان یزد جمع آوری شد

13:21 - 11 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۴۹۹۲۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان یزد، گفت: در فروردین ماه سال جاری در نتیجه برگزاری جشن های گلریزان و تبلیغات ستاد دیه استان مبلغ 3 میلیارد و 700 میلیون تومان به صورت نقدی توسط خیرین به منظور آزادی زندانیان به حساب های ستاد دیه استان یزد واریزشده است.

غلامعلی دهشیری در گفت‌وگو با میزان در رابطه با برگزاری جشن گلریزان در استان یزد، با تقدیر از حمایت‌های خیرین خداجوی استان یزد در راستایی رهایی مددجویان زندانی جرایم غیر عمد از زندان‌ها، اظهار کرد: در فروردین ماه سال جاری و همزمان با ماه مبارک رمضان دادگستری استان یزد با همکاری ستاد دیه این استان برای بهره مندی از ظرفیت خیرین به جهت آزادی زندانیان اقدام به برگزاری 12  آیین گلریزان در تمامی شهرستان ها استان یزد ازجمله شهرستان های ابرکوه، اردکان، میبد، خاتم، زارچ، بافق، تفت و ... کرد.

وی افزود: ماه رمضان به انتها نرسیده و هنوز جشن‌های گلریزان ویژه آزادی بدهکاران غیربزهکار تمام نشده است اما حمایت مردم شریف استان یزد اعم از صنعتگران، کارآفرینان، افراد عادی، کودکان خردسال در استای کمک به آزادی زندانیان شگفتی‌ساز بوده است.

رئیس کل دادگستری استان یزد افزود: در نتیجه برگزاری این جشن ها ، برنامه ها و تبلیغات ستاد دیه استان مبلغ 3 میلیارد و 700 میلیون تومان به صورت نقدی به حساب های ستاد دیه استان یزد واریزشده است  و بسیاری از خیرین نیز متعهد شده اند  تا چند روز آینده مبالغ دیگری را نیز به حساب این ستاد واریز کنند.

دهشیری با اشاره به ساخت برنامه تلویزیونی «ماه مهربانی» و پخش زنده  آن در تمامی 30 شب ماه مبارک رمضان قبل از افطار از شبکه استانی یزد افزود : این برنامه  با موضوع آزادی زندانیان جرایم غیر عمد مالی با آیتم هایی از جمله مصاحبه با مددجویان در بند و مددجویان آزاد شده توسط ستاد دیه استان نمایش داده شد.

وی گفت : این برنامه تلویزیونی باهمت ستاد دیه و همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و صداو سیمای استان یزد و در راستای تشویق مردم این استان جهت کمک به  زندانیان نیازمند و بدهکاران غیربزهکاری که سابقه کیفری در کارنامه خود ندارند و به محض مساعدت خیرین از بند حبس رهایی می‌یابند تهیه وپخش شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *