رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

قربانی: پاکدامن مانند تمام ورزشکاران حرفه‌ای فراز و نشیب داشته/ با شرایط سابر غریبه نیستم

11:26 - 12 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۴۹۸۲۹
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
سرمربی تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر گفت: علاوه بر مصر تیم‌های خوبی مانند الجزایر و تونس در بازی‌های کشورهای اسلامی حضور دارند و نمی‌توان از همین الان راجع به نتایج اظهار نظر کرد.

امین قربانی در گفت‌وگو با میزان، درباره روند آماده‌سازی تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر برای حضوری شایسته در مسابقات متعدد و در عین حال مهم مانند جام‌های جهانی، بازی‌های کشور‌های اسلامی و بازی‌های آسیایی، اظهار داشت: باتوجه به برنامه و خط مشی از پیش تعیین شده از سوی فدراسیون و کادر فنی ما ۲ هدف مهم را دنبال می‌کنیم. هدف اول و کوتاه مدت ما حضور شایسته مردان و بانوان سابریست در بازی‌های کشور‌های اسلامی و سپس کسب نتیجه قابل قبول در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ است. هدف بلند مدت‌مان که به نوبه خود مهمتر از هدف کوتاه مدت است، شرکت در مسابقات انتخابی کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ و همچنین حضوری درخشان در المپیک پاریس است.

سرمربی تیم ملی اسلحه سابر افزود: از پیش از المپیک توکیو در کنار پیمان فخری به عنوان کمک مربی همراه تیم ملی بودم و به همین دلیل با شرایط غریبه نیستم و بر روند برنامه‌های آماده‌سازی اشراف دارم. خدا را شکر که تا به امروز تمام تمرینات و اردو‌ها طبق برنامه پیش رفته و در صورتی که تغییراتی در زمان برگزاری مسابقات پیش رو پیش نیاید با همین روند ادامه خواهیم داد.

وی در مورد حضور تیم سابر در بازی‌های یونیورسیاد دانشجویان ۲۰۲۲ و ترکیب این تیم، گفت: تیر ماه باید در بازی‌های دانشجویان جهان که به میزبانی چنگدو چین برگزار خواهد شدف شرکت کنیم و به همین دلیل نفرات این مسابقات را هم مشخص کرده‌ایم و این سابریست‌ها در کنار تیم بزرگسالان تمرینات خود را پیگیری می‌کنند. حسین شاکر و نیما زاهدی که ملی‌پوش هم هستند در یونیورسیاد حضور خواهند داشت و در کنار این ۲ نفر احمد رضا شهمیری و شهریار گلزار هم در تمرینات حضور دارند.

قربانی در مورد اردوی فعلی تیم سابر برای حضور در جام جهانی اسپانیا و ایتالیا و ترکیب اعزامی به این دو رویداد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۸ سابریست در اردوی تیم ملی حضور دارند و تمرینات بسیار خوب پیش می‌رود. در مورد ترکیب تیم ملی هم تغییراتی ایجاد کرده‌ایم و احتمالا با یک تغییر در جام جهانی اسپانیا و ایتالیا شرکت کنیم. البته اطلاع رسانی کردیم که اگر از بین سابریست‌هایی که در ترکیب اعزامی حضور ندارند، اما در اردو کنار ما هستند کسی تمایل داشته باشد، می‌تواند با هزینه شخصی شرکت کند، اما کسی حاضر به اعزام با هزینه شخصی نشد.

وی در واکنش به انتقادات اخیر نسبت به عملکرد علی پاکدامن، گفت: خوشبختانه پاکدامن هیچ مشکلی بابت آسیب دیدگی از ناحیه دست ندارد و کاملا خوب است. وی تمریناتش را در ۲ نوبت صبح و بعد از ظهر انجام می‌دهد و اکنون در شرایط فنی خوبی قرار دارد. نباید از یاد ببریم که ورزشکار حرفه‌ای فراز و نشیب دارد و این نوسانات کوتاه مدت کاملا طبیعی است. پاکدامن بازیکن بزرگی است و همواره در بین ۱۶ سابریست برتر جهان حضور داشته است. وی اکنون هم از نظر فنی و هم از نظر روحی در وضعیت خوبی قرار دارد و امیدوارم در مسابقات پیش‌رو قدرت خود را نشان خواهد داد. این شرایط برای بقیه شمشیربازان هم رخ می‌دهد و برای نمونه سابریست گرجستانی در جام جهانی که در کشور خودش بود قهرمان شد، اما در مجارستان از رسیدن به نیمه نهایی بازماند.

قربانی در پایان در مورد سطح کیفی بازی‌های کشور‌های اسلامی، اظهار کرد: در این بازی‌ها تیم خوب و تراز اولی مانند مصر حضور دارد که در المپیک موفق به پیروزی برا ایران شد، اما در جام جهانی اخیر مقابل این تیم آفریقایی پیروز شدیم. علاوه بر مصر تیم‌ تونس هم حضور دارد و نمی‌توان از همین الان راجع به نتایج اظهار نظر کرد. قطعا برای کسب خوشرنگ‌ترین مدال راهی قونیه خواهیم شد، اما فعلا بهتر است راجع به ترکیب اعزامی به این بازی‌ها صحبت نکنم.

لازم به ذکر است که مهدی چراغی به عنوان بدنساز و رضا پیکرآرا به عنوان مربی در کنار امین قربانی در کادر فنی تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر حضور دارند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *