هشدار سازمان جهانی بهداشت در رابطه با انتقال کرونا

12:58 - 11 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۴۹۷۷۶
سازمان جهانی بهداشت هشدار می‌دهد که جهان به طور فزاینده‌ای نسبت به انتقال کووید کور است.

خبرگزاری میزان _ فارس به نقل از دیلی‌میل نوشت: سازمان جهانی بهداشت هشدار می‌دهد که جهان به طور فزاینده‌ای نسبت به انتقال کووید کور است، حتی با وجود گزارش کمترین مجموع مرگ و میر هفتگی از زمان شروع همه گیری نباید چنین برداشتی شود که شیوع بیماری کاهش یافته است.

تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که هنوز برای عقب‌نشینی از برخی آزمایش‌ها و نظارت‌های کووید خیلی زود است. 

 آنتونی فائوچی، کارشناس ارشد بیماری‌های عفونی ایالات متحده اخیرا گفته است،  فکر می‌کند آمریکا از مرحله همه گیری ویروس گذشته است.

به نظر می‌رسد همه گیری کووید-۱۹ رو به پایان است؛ تعداد بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر در سرتاسر جهان نیز در حال کاهش است و حتی افرادی مانند  آنتونی فائوچی می‌گویند که ایالات متحده ممکن است  مرحله‌های سخت را پشت سر گذشته باشد، اما برخی از چهره های کلیدی در سازمان جهانی بهداشت (WHO) همچنان هشدارهای جدی را صادر می‌کنند.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت می‌گوید: « اگرچه مرگ و میر  ناشی از ویروس کرونا در حال کاهش است، اما ما هنوز عواقب بلندمدت ابتلا به عفونت را در کسانی که زنده می‌مانند درک نمی‌کنیم».

وی  در مصاحبه‌ای به خبرنگاران گفت که هفته گذشته، کمی بیش از ۱۵ هزار مورد جان‌باخته به این سازمان گزارش شد که به گفته او کمترین میزان ثبت شده هفتگی از مارس ۲۰۲۰ تاکنون است.

در حالی که بسیاری از کشورهای جهان در حال لغو اقدامات پیشگیرانه و تلاش برای بازگشت به حالت عادی هستند، سازمان جهانی بهداشت تاکید می‌کند که همه‌گیری کرونا هنوز پایان نیافته است.

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *