تظاهرات حامیان فلسطین در پایتخت آلمان ممنوع شد

12:56 - 11 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۴۹۷۴۰
مقام‎های برلین تظاهرات‌ حامیان فلسطین را تا 2 ماه آینده ممنوع کرده‌اند.

خبرگزاری میزان - مقام‎های برلین، پایتخت آلمان، همه تظاهرات‌ حامیان فلسطین را تا 2 ماه آینده ممنوع کرده‌اند، با این ادعا که برخی از معترضان اظهارات «یهودستیزانه» داشته‌اند.
به گزارش میدل ایست مانیتور، پلیس این شهر تظاهراتی که قرار بود در حمایت از فلسطینیان در برلین و با عنوان «اعتراض به تجاوز اسرائیل به قدس»، برگزار شود لغو کرد.
مقام‌های پلیس برلین، مدعی شدند «بر اساس تجربیات گذشته نزدیک»، «خطر فوری» وجود دارد که چنین رویدادهایی در تظاهرات حامی فلسطین دوباره رخ دهد. «آیریس اسپرانگر»، وزیر کشور آلمان نیز اخیرا ادعا کرد که «ما مجبور بودیم شاهد شعارهای یهودستیزانه و بدترین نوع شعارها باشیم» و افزودند که این موضوع «اصلاً قابل قبول نیست.»
پلیس آلمان توانسته است با استفاده از اصلاحیه‌ای از قانون تجمعات مقرر شده در طول همه‌گیری کووید19، این تظاهرات را ممنوع کند.
سازمان‌دهندگان تظاهرات حامی فلسطین درخواست تجدیدنظر علیه این ممنوعیت کردند، اما دادگاه اداری برلین آن را رد کرد.
در حالی که اعتراضات در حمایت از فلسطینیان و علیه اشغالگران صهیونیست تا 2 ماه آینده در آلمان ممنوع است، اعتراضات دیگری قرار است در این شهر برگزار شود که محدودیتی برای آنها ایجاد نشده است.
چنین سیاست‌های تبعیض‌آمیزی باعث شده که بسیاری بر این باور باشند که مقام‎های آلمانی تنها با موضوع تظاهرات طرفداری از فلسطین مشکل دارند.

در همین حال رسانه‌های آلمان نیز مستقیماً تعصباتی را اتخاذ کرده‌اند، و انبوهی از رسانه‌ها کارمندان و روزنامه‌نگارانی را که دیدگاه‌های حامی فلسطین را بیان کرده‎اند، اخراج می‌کنند.

انتهای پیام/


برچسب ها: فلسطین آلمان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *