افزایش شدید فقر میان شهروندان آمریکایی/سیاست‌های ترامپ در راستای منافع ثروتمندان آمریکایی

15:46 - 13 خرداد 1397
کد خبر: ۴۲۴۵۹۸
گزارشگر ویژه فقر سازمان ملل طی گزارشی ضمن بیان این مطلب که فقر در دوران ترامپ در آمریکا افزایش یافته است، از مقامات این کشور خواست تا به جای زندان، تمهیداتی برای مراقبت اجتماعی از این افراد اندیشیده شود.

افزایش شدید فقر در آمریکا در دوران ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل ، گزارشگر ویژه فقر سازمان ملل طی گزارشی ضمن بیان این مطلب که فقر در دوران ریاست جمهوری ترامپ در آمریکا افزایش یافته، از مقامات این کشور خواست تا به جای زندان، تمهیداتی برای مراقبت اجتماعی از این افراد اندیشیده شود و این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

«فیلیپ آلستون» در گزارش خود نوشته است دولت ترامپ که به نظر می‌رسد سیاست‌های آن برای از میان بردن شبکه امنیت میلیون‌ها نفر از افراد فقیر و به طور همزمان رسیدگی به افراد ثروتمند پایه‌گذاری شده، فقر در این کشور را افزایش داده است.

آلستون می‌گوید: خدمات رفاهی و دسترسی به بیمه درمانی کاهش یافته و اصلاحات مالیاتی ترامپ به نفع سرمایه‌داران و افزایش نابرابری در آمریکا منجر شده است.

کاخ سفید به این گزارش واکنشی نشان نداده و مقامات آمریکا در ژنو در پاسخ به درخواست رویترز مبنی بر اظهار نظر درباره این گزارش مدعی هستند که ترامپ به دنبال فراهم کردن منافع اقتصادی برای تمام مردم آمریکاست.

بر اساس گزارش فلیپ آلستون حدود ۴۱ میلیون آمریکایی که ۱۲.۷ درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند در فقر و ۱۸.۵ میلیون نفر در فقر مطلق زندگی می‌کنند، از هر ۳ کودک آمریکایی یک کودک فقیر بوده و در میان کشور‌های صنعتی آمریکا بالاترین میزان در زمینه فقر جوانان و کودکان را دارد.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *