توپ رسمی جام جهانی روسیه معرفی شد + عکس

23:24 - 12 خرداد 1397
کد خبر: ۴۲۴۳۶۹
کمپانی آدیداس برای جام جهانی روسیه، یکی از تولیدات پیشین خود را دوباره بازسازی کرد.

به گزارش گروه فضای مجازی ، در فاصله 12 روز تا آغاز پر تماشاگر ترین تورنمت فوتبالی جهان نگاهی کردیم به توپ رسمی جام جهانی 2018 روسیه به نام تله استار که برای چهل و هشتمین سال متوالی توسط کمپانی بزرگ آلمانی (آدیداس) تولید می شود.

توپ رسمی جام جهانی روسیه معرفی شد + عکس

آدیداس اولین توپ تله استار را برای رقابت های یورو 1968 طراحی کرد و آخرین بار در جام جهانی 1974 آلمان غربی از این مدل توپ طراحی شده آدیداس استفاده شد. شکل و طرح توپ اولیه این رقابت ها احتمالا دراماتیک‌ترین نقطه در بهبود و توسعه توپ جام جهانی است. آدایداس توپ تل استار را با این ویژگی معرفی کرد که سیاه و سفید بودن آن تا دیدن آن در تلویزیون راحت‌تر شود و وضوح بیشتری داشته باشد. چون این دوره (1970) اولین جام جهانی بود که از طریق تلویزیون به صورت جهانی پخش می‌شد.

توپ رسمی جام جهانی روسیه معرفی شد + عکس

اما این کمپانی آلمانی تصمیم گرفت برای این دوره با رجوع به آرشیو پیشین خود طرح توپ ابتدایی خود را دوباره طراحی کند. تله استار 18 نام رسمی این توپ است و مدل باز سازی شده همان تله استار جام جهانی مکزیک است. اما با این تفاوت که توپ جدید مجهز به چیپ هایNFC است که قابلیت ارتباط دیجیتالی دارد و خصوصا برای فناوری Goal Line بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. این تراشه به داوران و کارشناسان اجازه می دهد اطلاعات کامل نوع حرکت، جهت، میزان قدرتی که به توپ وارد شده و حتی آخرین رنگی که به توپ ضربه زده است را مشخص کند. تمام این اطلاعات به اپلیکیشنی که روی تلفن همراه ناظر بازی نصب شده است فرستاده می شود و این کمترین درصد خطای انسانی توسط داور را برای این تورنمنت به ارمغان می آورد.

توپ رسمی جام جهانی روسیه معرفی شد + عکس

در وصف این توپ می توان به صحبت های داوید دخیا دروازه بان آماده تیم ملی اسپانیا اشاره کرد که او پیش بینی کرده است در این جام بیش از 35 گل از راه دور شاهد خواهیم بود که دلیل آن چرخش های فراوان توپ در آسمان است. باید دید سهم تیم ها از این گل های راه دور چند درصد در این تورنمنت خواهد بود.

 

منبع: ورزش 11

 

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *