۱۱۰۰ مرکز ثبت‌نام رای دهندگان در "افغانستان" تعطیل است

14:35 - 15 خرداد 1397
کد خبر: ۴۲۴۲۶۴
روزنامه‌ی اطلاعات روز مدعی شده به به اسنادی دست یافته است که نشان می‌دهد از مجموع ۴ هزار و ۴۹۱ مرکز ثبت‌نام رأی‌دهندگان در مراکز ولایات و شهرستان‌های افغانستان، ۴۲۸ مرکز آن بسته است و ۴۳۳ مرکز دیگر به‌دلیل تهدیدات بلند امنیتی مسدود شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل ، روزنامه‌ی اطلاعات روز مدعی شده به به اسنادی دست یافته است که نشان می‌دهد از مجموع ۴ هزار و ۴۹۱ مرکز ثبت‌نام رأی‌دهندگان در مراکز ولایات و شهرستان‌های افغانستان، ۴۲۸ مرکز آن بسته است و ۴۳۳ مرکز دیگر به‌دلیل تهدیدات بلند امنیتی مسدود شده است.

کمیسیون انتخابات افغانستان اعلام کرده بود که روند ثبت‌نام رای‌دهندگان را در سه مرحله انجام می‌دهد. مرحله‌ی نخست از ۲۵ حمل تا ۲۳ ثور سال جاری در مراکز ولایات، مرحله‌ی دوم از ۲۵ ثور تا ۷ جوزا در شهرستان‌ها و مرحله‌ی سوم از ۹ جوزا تا ۲۲ جوزا در روستاها انجام می‌شود.

کمیسیون مستقل انتخابات گفته بود که در سراسر کشور ۷۳۵۵ مرکز رای‌دهی را در ۳۴ ولایت ارزیابی و تعیین کرده است. در ماه سنبله ۱۳۹۶ این کمیسیون در اعلامیه‌یی نوشت که در ۳۳ واحد اداری (۸ درصد) که دارای تهدید امنیتی می‌باشند، نتوانسته کار ارزیابی مراکز رأی‌دهی را انجام دهد.

کمیسیون انتخابات افغانستان در آخرین مورد به روز ۹ جوزا اعلام کرده است که از ۲۵ حمل تا ۸ جوزا در سراسر افغانستان ۴ میلیون و ۲۱۲ هزار و ۶۲۶ ثبت‌نام کرده‌اند. از این میان ۲ میلیون و ۸۰۱ هزار و ۹۶۵ نفر مرد، ۱ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۴۹۴ نفر زن، ۷۹ هزار و ۶۵۰۹ نفر کوچی و ۵۰۸ نفر هندو و سک‌اند.

کمیسیون انتخابات درحالی نتوانسته در ۳۳ واحد اداری مراکز رأی‌دهی را تثبیت کند که در سال جاری شورشگری در افغانستان گسترش یافته است. طالبان حملات تهاجمی بیشتری را آغاز کرده و مناطق بیشتری در معرض سقوط قرار گرفته است.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *