"هند و سنگاپور" همکاری های اقتصادی و دفاعی را افزایش می دهند

12:20 - 12 خرداد 1397
کد خبر: ۴۲۴۰۶۵
هند و سنگاپور درپی مذاکرات دوجانبه مقام های ارشد و در جریان سفر'ناندرا مودی نخست وزیر هند' به این کشور جنوب شرق آسیا اعلام کردند که همکاری های اقتصادی و دفاعی مشترک را افزایش می دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل ، نارندرا مودی  نخست وزیر هند در نخستین تور آسیای جنوب شرقی خود پس از سفر به اندونزی و مالزی اکنون سرگرم دیداری سه روزه از سنگاپور است .

مقام های ارشد دو کشور در جریان دیدار مودی، قرارداد جامع همکاری های اقتصادی بین دو طرف را بررسی کرده و اعلام کردند برای گسترش همکاری های اقتصادی تعرفه های گمرکی از 30 محصول و کالا را کاهش داده یا از میان برمی دارند.

وزارت تجارت سنگاپور در این زمینه با انتشار بیانیه ای در روز جمعه اعلام کرد: این اقدام پس از دیدار نخست وزیران دو کشور و درچارچوب توافق اتحادیه جنوب شرق آسیا ' آسه آن' و هند به منظور توسعه همکاری های اقتصادی انجام شده است.

طبق این گزارش کاهش تعرفه ها سبب فعالیت بیشتر تجار دو کشور در بازارهای یکدیگر خواهد شد.
براساس تفاهم نامه میان دو کشور قرار است اندونزی و هند در زمینه خدمات پزشکی و پرستاری نیز همکاری های مشترک داشته باشند.

سنگاپور و هند سومین دور مذاکرات در مورد افزایش همکاری های اقتصادی را همزمان با سفر مودی به این کشور برگزار کردند.

لی هسین لونگ نخست وزیر سنگاپور نیز پس از این دیدار اعلام کرد که درجریان این سفر دومین دور گفت وگو ها در مورد بازنگری پیمان اقتصادی جامع همکاری اقتصادی انجام شد و موانع برای گسترش همکاری های دوجانبه مورد شناسایی قرار گرفت.

تجارت میان سنگاپور و هند در سال گذشته میلادی با 14.6 درصد افزایش به 25 میلیارد دلار رسید.
براساس گزارش های رسانه ای، سرمایه گذاری سنگاپور در هند از 22.7 میلیارد دلار در سال 2014 میلادی به رقم 36.3 میلیارد دلار در سال 2016 افزایش یافته است.

نخست وزیر 'لی' که کشورش ریاست اتحادیه جنوب شرق آسیا ' آسه آن ' را برعهده دارد، همچنین بدون ذکر جزئیات اعلام کرد دو کشور درصدد هستند همکاری های دوجانبه را در بخش های دفاعی نیز افزایش دهند.
سفر نخست وزیر هند به سنگاپور از روز پنجشنبه آغاز شده و تا فردا (شنبه) ادامه دارد.

هند در 26 ژانویه سال جاری میلادی رهبران 10 کشور جنوب شرق آسیا 'آسه آن' از جمله سنگاپور را برای تماشای رژه نیروهای مسلح این کشور در مراسم شصت و نهمین سالگرد جمهوری هند دعوت کرد و قدرت نیروهای نظامی خود را برای حمایت از این کشورها در مقابل سیاست های توسعه طلبانه چین در منطقه به تصویر کشید.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *