جدیت دادستانی مشهد در اجرای طرح‎های قانونی هوای پاک/ توقف تمام خودروهای دودزا با دستور قضایی/ تشکیل گشت‌های حفاظتی جهاد کشاورزی به منظور صیانت از منابع طبیعی

10:35 - 11 خرداد 1397
کد خبر: ۴۲۳۵۷۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
قاضی بخشی محبی با اشاره به جدیت دادستانی مشهد در اجرای طرح‎های قانونی هوای پاک گفت: امور اراضی جهاد کشاورزی در جهت صیانت از اراضی و حفظ منابع طبیعی می‌بایست نظارت جدی‌تری بر تغییر کاربری هایی که سبب تشدید یا استقرار آلودگی می شود داشته باشند.

خبر جمعه یا پنج شنبه یا شنبه///جدیت دادستانی مشهد در اجرای طرح‎های قانونی هوای پاک/ توقف تمام خودروهای دودزا با دستور قضایی/ عدم نظارت بر برداشت معادن مقدمه بسیاری از این ریزگردها استقاضی بخشی محبی معاون دادستان مشهد در گفت‎وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، با اشاره به جدیت دادستانی مشهد در اجرای طرح‎های قانونی هوای پاک اظهار کرد: امور اراضی جهاد کشاورزی در جهت صیانت از اراضی و حفظ منابع طبیعی می‌بایست نظارت جدی‌تری بر تغییر کاربری هایی که سبب تشدید یا استقرار آلودگی می شود داشته باشند، در تمام طرح‌هایی که در راه و شهرسازی مطرح می شود مبحث محیط زیست در اولویت بوده و استعلام از آن مرجع صورت می پذیرد.

وی ادامه داد: در هیچ پهنه حفاظتی محیط زیست امکان استقرار صنایع وجود ندارد، مگر به ضرورت که در کمیته مربوطه با محوریت حفاظت از محیط زیست، جلسات مدیریت می‌‏شود.

قاضی بخشی افزود: از ابتدای امسال تمام صنایع و آلاینده‌هایی که شناسایی شده‌اند از طریق بازدید یا خود اظهاری موضوع حفاظت از محیط زیست و کاهش آلودگی تذکر داده شده و با تعدادی برخورد شده است، در سال گذشته و پس ازاجرای طرح های قانونی هوای پاک ما 284 روز هوای پاک را داشته ایم در حالی که در سال قبل آن 274 روز هوای پاک داشته‌ایم و در دو ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه وضعیت بسیار مطلوب تری داشته‌ایم.

معاون دادستان مشهد اضافه کرد: مشکل سوخت نیروگاه‌ها همچنان پابرجاست علی رغم پیگیری‌های استاندار خراسان امیدواریم وزارت نفت فکری برای تأمین سوخت پاک نیروگاه مشهد داشته باشند به طوری که در زمستان گاهی روزانه سه میلیون لیتر مازوت مصرف می شود که در ایجاد آلودگی هوا واستقرار آن نقش چشمگیری دارد.

قاضی بخشی محبی تصریح کرد: جلسه چرایی وضعیت آلودگی هوا در دادسرا برگزارشد در این جلسه که نمایندگان شهرداری ، محیط زیست، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، ‌راهور و فرمانداری حضور داشتند نمایندگان ادارات متخلف در خصوص اقدامات اخیر خود بر اساس مصوبات جلسه قبل این کمیته در دادسرا قوه گزارش ارائه کردند.

معاون دادستان مشهد خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بیش از 40 مورد مکاتبه از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم و حقوق عامه دادسرا در زمینه اجرایی شدن قانون هوای پاک صورت گرفته است، ریزگردها دو منشا دارند منشا داخلی که برای آن 15 کانون در استان شناسایی و پهنه بندی شده که جهاد کشاورزی و منابع طبیعی می بایست ضمن فرهنگ سازی و آموزش نسبت به بیابان زدایی اقدام کنند و گشتهای حفاظتی در دستور کار باشد که از سوی وزارت جهاد نیز تأیید شده است.

وی تاکید کرد: نیاز به فرهنگ سازی در جهت حفظ منابع طبیعی داریم؛ مقرر شد علاوه بر قانون هوای پاک هر آنچه در دستورالعمل ها و آیین نامه‌ها باشد که لغو نشده از سوی تمام ارگانها به طور جد انجام گردد.

معاون دادستان مشهد در پایان خاطرنشان کرد: مشهد تنها شهری است که پس از پیگیری‌های فراوان و عزم جدی در جهت کاهش آلودگی هوا تاکسی فرسوده ندارد و جوان ترین سیستم اتوبوسرانی را دارد، بنا به دستور قضایی تمام خودروهای دودزا متوقف می‎شوند این طرح از سال گذشته در مشهد با اولویت حمل و نقل زیر نظر شهرداری انجام شده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *