پزشکی قانونی بازوی توانمند دستگاه قضایی است/ نظریات پزشکی قانونی مهم‌ترین نقش را در صدور رای و احقاق حق دارد

13:44 - 23 ارديبهشت 1397
کد خبر: ۴۱۹۱۷۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
خدائیان معاون حقوقی قوه قضاییه با بیان اینکه پزشکی قانونی بازوی توانمند دستگاه قضایی است، گفت: در اکثر پرونده‌ها بخصوص جرایم علیه اشخاص که اتفاق می‌افتد نظریات پزشکی قانونی مهم‌ترین نقش را در صدور رای و احقاق حق دارد.

پزشکی قانونی بازوی توانمند دستگاه قضایی است.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی مراسم رونمایی از دستاورد‌های پژوهشی و محصولات دانش‌بنیان مرکز تحقیقات پزشکی قانونی با حضور احمد شجاعی رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور، ذبیح‌الله خدائیان معاون حقوقی قوه قضاییه و ملک‌زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت علوم برگزار شد.

در این مراسم ذبیح‌الله خدائیان معاون حقوقی قوه قضاییه اظهار کرد: پزشکی قانونی بازوی توانمند دستگاه قضایی است.

وی گفت: در اکثر پرونده‌ها بخصوص جرایم علیه اشخاص که اتفاق می‌افتد نظریات پزشکی قانونی مهم‌ترین نقش را در صدور رای و احقاق حق دارد.

خدائیان افزود: علاوه بر پرونده‌های کیفری جرایمی که موجب قتل، ضرب و جرح هم می‌شوند نیز نیازمند نظریات پزشکی قانونی هستیم.

معاون حقوقی قوه قضاییه تصریح کرد: هرچه سطح علمی همکاران ما در پزشکی قانونی بالاتر باشد و هرچه از نظریات بروز علمی استفاده کنیم قطعاً در احقاق حق موفق‌تر خواهیم بود.

وی بیان داشت: خوشبختانه می‌بینیم از زمانی که دکتر شجاعی این مسئولیت را به عهده گرفته‌اند به صرف تشکیل یک اداره کل در استان‌ها اکتفا نشده است بلکه می‌بینیم که در کنار استفاده از نظریات پزشکی فعالیت‌های علمی چشمگیری در این زمین صورت می‌گیرد.

خدائیان ادامه داد: اگر این امکان وجود داشته باشد باید چنین اقداماتی در دانشگاه‌ها نیز صورت پذیرد که کاری بسیار مفید است، چون دانشگاه‌های ما دانشجویان بسیار خوبی تربیت می‌کنند، اما متاسفانه این دانشجویان ارتباطی با مراکزی مثل بیمارستان‌ها، کارخانه‌ها و امثالهم ندارند.

معاون حقوقی قوه قضاییه افزود: به عبارت دیگر اگر بتوانیم دانشگاه‌ها را کاربردی کنیم بهتر می‌توانیم به جامعه خدمت کنیم نه اینکه دانشگاه‌ها صرفا دانشجو پذیرش کنند و تبدیل شوند به کارخانه تولید فارغ التحصیل صرف.

وی گفت: خوشبخانه دانشگاه‌های علوم پزشکی این موضوع را به‌خوبی درک کرده‌اند و ارتباطشان را با مراکز مرتبط برقرار کرده‌اند.

وی در پایان گفت: امیدواریم این کار شروعی برای سایر دستگاه‌ها باشد تا با حمایت از تولیدات داخل کشور را به خودکفایی برسانند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *