انجام بازرسی‌های هدفمند و با برنامه به منظور شناسایی قضات شاخص

16:00 - 14 ارديبهشت 1397
کد خبر: ۴۱۶۳۸۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون قضایی رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی بازرسی‌های هدفمند و با برنامه را مورد تاکید قرار داد و گفت: هدف از بازرسی‎ها شناسایی نقاط ضعف و قوت و ارائه راهکار با توجه به موضوعات مطروحه و شناسایی قضات شاخص و توانمند از جهت توان مدیریتی و یا احراز برجستگی خاص علمی در گرایش‌های مختلف از جمله کیفری، حقوقی، خانواده و اطفال است.

انجام بازرسی‌های هدفمند و با برنامه به منظور شناسایی قضات شاخص و توانمند از جهت توان مدیریتیبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، عبدالحمید نواپور معاون قضایی رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی و دبیر هیأت نظارت و بازرسی قضات دادگستری استان آذربایجان شرقی در جلسه توجیهی اعضاء هیأت‌های موضوع ماده ۲۸ در خصوص موضوعاتی که در بازرسی‌ها مدنظر مسئولین مربوطه قرار می‌گیرند توضیحاتی ارائه کرد.


نواپور عمده موارد در این زمینه را کمیت و کیفیت کار قضایی، دانش و مهارت قضایی، قدرت استنباط و شم قضایی، مستدل و مستند قانونی بودن آراء و تصمیمات قضایی، رعایت اصول و تشریفات دادرسی، استقلال و شجاعت قضایی، پوشش و وضعیت ظاهری همکار، حسن رفتار با مراجعین و همکاران، نظارت بر امور و عوامل مربوطه، مدیریت پرونده و توان انجام امور محوله بر شمرد.


وی هدف از این بازرسی‌ها را شناسایی نقاط ضعف و قوت و ارائه راهکار با توجه به موضوعات مطروحه و شناسایی قضات شاخص و توانمند از جهت توان مدیریتی و یا احراز برجستگی خاص علمی در گرایش‌های مختلف از جمله کیفری، حقوقی، خانواده و اطفال و ... اعلام داشت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *