۹۵ درصد مردم جهان هوای آلوده تنفس می‌کنند/ مرگ سالانه بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار کودک

14:27 - 02 ارديبهشت 1397
کد خبر: ۴۱۳۹۶۱
براساس گزارش‌های جدید، حداقل ۷ میلیارد نفر در جهان هوای آلوده تنفس می‌کنند؛ این میزان برابر با ۹۵ درصد از کل جمعیت جهان است. همچنین سالانه بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار کودک در اثر تنفس هوای آلوده جان خود را از دست می‌دهند.
۹۵ درصد مردم جهان هوای آلوده تنفس می‌کنند/ مرگ سالانه بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار کودکبه گزارش گروه فضای مجازی ، گزارش‌های جدید حاکی از آن است که حداقل ۷ میلیارد نفر در جهان هوای آلوده تنفس می‌کنند؛ این میزان برابر با ۹۵ درصد از کل جمعیت جهان است.

تازه‌ترین بررسی‌ها نشان می‌دهد، مردم کشور‌های فقیر و در حال توسعه بیش از هر کشور دیگری در معرض هوای آلوده قرار دارند.

بر اساس آمار‌های موجود، در جهان سالیانه ۳ میلیون نفر در اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند که ۹۰ درصد آنان در کشور‌های توسعه یافته هستند.

متخصصان معتقدند، موادی که از طریق هوای آلوده وارد محیط می‌شوند دارای ترکیباتی هستند که باعث نابودی بافت‌های مختلف بدن خواهد شد.

این مواد از طریق ریه، پوست، مخاط بدن، مخاط چشم، گوش، بینی و دستگاه گوارش، وارد بدن شده و باعث تخریب سلول‌های بدن می‌شود.

در سال ۲۰۱۵، ۹ میلیون نفر در جهان به دلیل بیماری‌های غیر عفونی ناشی از آلودگی هوا مثل بیماری‌های قلبی، سکته مغزی و سرطان ریه جان خود را از دست داده‌اند.

آمار‌ها نشان می‌دهد، بیش از ۹۲ درصد این مرگ‌ها در کشور‌های کم درآمد یا با درآمد متوسط و کشور‌هایی که دارای جهش اقتصادی بوده‌اند مانند هند رخ داده‌است.

در میان کشور‌های جهان، برونئی، سوئد و فنلاند کمترین میزان مرگ ناشی از آلودگی و بنگلادش، سومالی و چاد بالاترین میزان را آلودگی دارند.

علاوه بر این، بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار از این مرگ و میر‌ها مربوط به کودکان زیر ۵ سال می‌شود که قربانی تنفس در هوای آلوده می‌شوند.
 
 
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *