رشد ٥.٤ درصدی سفر‌های ریلی در نوروز ٩٧/ احتمال افزایش 10 درصدی قیمت بلیت

12:28 - 20 فروردين 1397
کد خبر: ۴۱۰۴۳۴
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
مدیر عامل رجا در خصوص میزان سفر‌های ریلی رجا در نوروز ۹۷ گفت: سفر‌های ریلی رجا در نوروز ٩٧ بیش از ٥.٤ درصد رشد داشته است.

رشد ٥.٤ درصدی سفر‌های ریلی در نوروز ٩٧به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد محمد رجبی در توضیح میزان سفر‌های ریلی رجا در نوروز ٩٧ بیان کرد: سفر‌های ریلی رجا در نوروز ٩٧ بیش از ٥.٤ درصد رشد داشته است.

وی در ادامه افزود: تعداد ١٢٢ واگن به ناوگان ریلی رجا اضافه شده که از این تعداد ٨٢ واگن سبز و جدید و ٤٠ واگن بازسازی شده است.

مدیر عامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا با بیان این‌که قیمت واگن پذیرایی با نرخ روز بیش از ۳.۵ میلیارد تومان و رستوران آن ۲.۵ میلیارد تومان است که مجموع آن 6 میلیارد تومان می‌شود، ادامه داد:  مگر چقدر می‌توانیم از قِبل غذا سود کنیم؟ در حال حاضر وام بانکی با سود ۲۸ درصدی دریافت می‌کنیم و هم اکنون بابت این تسهیلات متحمل جریمه حدود ۵ درصدی دیرپرداخت اقساط شده‌ایم.

رجبی با اشاره این‌که برای ورود واگن دست دوم بر اساس قانون مجوز داریم، ادامه داد: واگن‌هایی را در آلمان پیدا کرده‌ایم که شبیه ترن‌ست‌های خودمان است، عمر این واگن‌ها زیر ۲۰ سال بوده و برای سرعت ۲۰۰ کیلیومتر مناسب است در حالی که واگن‌های کنونی شبکه ریلی حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتری دارند.

مدیر عامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا بیان کرد: طی دو سال اخیر افزایش قیمت بلیت قطار نداشته‌ایم اما، در سال ۹۷ باید تدابیری را با راه‌آهن بیاندیشیم که تعدیل قیمت را اعمال کنیم و روی درصد افزایش قیمت بلیت قطار بر اساس شاخص‌های ارزی کار کنیم. در این راستا در بخش شناوری بلیت قطار‌های درخواست داده‌ایم قیمت‌ها حدود ۱۰ درصد افزایش یابد.

رجبی با یادآوری این‌که در سال ۹۶ بالغ بر ۱۳ درصد ناوگان فرسوده کاهش یافت، اظهار کرد: در حال حاضر میانگین عمر ناوگان ریلی رجاء ۲۸.۵ سال بود که با تمهیدات انجام شده پیش‌بینی می‌شود سن ناوگان با ورود ۵۰ واگن به کمتر از ۲۷ سال کاهش می‌یابد.

وی با اشاره این‌که در نوروز ۹۷ قطار‌های گردشگری تهران ـ شمال و تهران ـ سرخه راه‌اندازی شد، گفت:‌ در پیش فروش بلیت‌های قطار برای ایام نوروز ۹۷ در هر ثانیه ۱۴۱ بلیت صادر شد که رکود جدیدی محسوب می‌شود.

مدیر عامل شرکت حمل و نقل رجا با بیان این‌که مجموع زیان رجاء حدود ۵۰۰ میلیارد تومان است، تصریح کرد: راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران هم تصدی‌گری می‌کند هم بهره‌برداری که با این مسئله مشکل داریم. ما نمی‌توانیم با راه‌آهن رقابت کنیم، اراده کند اجازه فعالیت را به ما نمی‌دهد.

رجبی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه تا تابستان ۹۷ پس از ۱۰ سال از زیان انباشته کاسته شده و از ماده ۱۴۱ خارج می‌شویم به تهاتر بدهی رجاء به دولت خبر داد و اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته سرمایه رجاء از ۱۳۵ میلیارد تومان کنونی به ۱۱۰۰ میلیارد تومان افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به درخواست ترکیه برای راه‌اندازی قطار تبریز-وان اظهار کرد: از راه‌اندازی قطار استانبول هم استقبال می‌کنیم به شرطی که امنیت این قطار تامین شود. رجاء آمادگی راه‌اندازی قطار تبریز-وان را دارد، اما وزارت امور خارجه اعلام کرده هنوز زمینه سفر قطار‌های ایرانی به ترکیه مهیا نشده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *