"روسیه": تروریست ها، از خروج ساکنان غوطه شرقی سوریه جلوگیری می کنند

18:03 - 14 اسفند 1396
کد خبر: ۴۰۲۵۷۳
سخنگوی مرکز روسی آشتی طرف های متخاصم در سوریه اعلام کرد: تروریست ها با اعمال ساعت های منع تردد در غوطه شرقی سوریه و گلوله باران گذرگاه ها، مانع خروج ساکنان این منطقه می شوند.

به گزارش گروه بین‌الملل ،  ژنرال ولادیمیر زولوتوخین سخنگوی مرکز آشتی طرف های متخاصم در سوریه وابسته به وزارت دفاع روسیه، به خبرنگاران گفت: تروریست ها همزمان با ما که از ساعات 9 تا 14 توقف هرگونه اقدام جنگی را اعلام کرده ایم، در غوطه شرقی منع رفت و آمد اعلام می کنند و مانع خروج ساکنان منطقه غوطه شرقی می شوند.

زولوتوخین افزود: تروریست ها با خمپاره یک درمانگاه در نزدیکی گذرگاه انسانی در حومه غربی منطقه الریحان را گلوله باران کردند که6 گلوله خمپاره به اطراف آن اصابت کرد، اما تلفات جانی نداشت.

به گفته وی، اعضای گروه های مسلح غیرقانونی (تروریست ها) در سوریه به اقدامات تحریک آمیز ادامه می دهند و آتش بس را نقض می کنند.

این مقام روس گفت: تروریست ها همچنان مانع خروج ساکنان منطقه غوطه شرقی می شوند، ستیزه جویان مواضع خود را در ساختمان های مسکونی مستحکم می کنند و در پشت سر افراد غیرنظامی مانند زنان و کودکان مخفی می شوند.

سخنگوی مرکز آشتی طرف های متخاصم در سوریه گفت: این گونه اقدام ها را جنایات جنگی محسوب می کنیم و معتقدیم که باید عاملان آن تحت پیگرد قانونی قرار گیرند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *