رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ظرفیت تربیت نیروی انسانی در رشته های علوم پزشکی تا ۱۴۰۴ تعیین شد

15:20 - 06 اسفند 1396
کد خبر: ۴۰۰۲۷۹
دسته بندی: جامعه ، عمومی
ظرفیت تربیت نیروی انسانی مورد نیاز در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و مامایی تا سال ۱۴۰۴ ارائه شد و کلیات آن مورد تصویب قرار گرفت.

ظرفیت تربیت نیروی انسانی در رشته های علوم پزشکی تا ۱۴۰۴ تعیین شدبه گزارش گروه جامعه ،دویست و شصت و پنجمین جلسه شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برگزار شد.

در دویست و شصت و پنجمین جلسه شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با حضور وزیر بهداشت، گزارش جمع بندی مطالعات برآورد نیاز نیروی انسانی و ظرفیت تربیت نیروی انسانی مورد نیاز در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و مامایی تا سال ۱۴۰۴ ارائه شد و کلیات آن مورد تصویب قرار گرفت.

همچنین مقرر شد این گزارش طی یکسال آینده مبنای برنامه ریزی توسعه آموزش و ظرفیت پذیرش در رشته‌های مذکور در دبیرخانه‌های شورای آموزش پزشکی عمومی، شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی، شورای آموزش داروسازی و تخصصی و شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی قرار گیرد.

همچنین مصوب شد با انجام مطالعات ارزیابی سریع و لحاظ کردن شواهد علمی جدیدی که فراهم خواهد شد، برآورد‌های صورت گرفته تا یکسال دیگر در شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی مطرح شود.

این برآورد‌ها بر مبنای مطالعات صورت گرفته در مرکز تحقیقات و مطالعات منابع انسانی سلامت و دانشگاه علوم پزشکی کرمان و با همکاری دبیرخانه‌های شورای گسترش دانشگاه ها، شورای آموزش پزشکی عمومی، شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی، شورای آموزش داروسازی و تخصصی و شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی تهیه شد و در جلسات کارشناسی متعددی به بحث گذاشته شده و جمع بندی شده است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *