سفری به شهر زاهدان +معرفی جاذبه‌های دیدنی

19:12 - 23 مهر 1397
کد خبر: ۳۹۹۹۸۷
شهر زاهدان که امروزه بعنوان مرکز استان سیستان و بلوچستان شناخته می شود سابقه چندانی ندارد.

به گزارش گروه فضای مجازی ، شهر زاهدان که امروزه بعنوان مرکز استان سیستان و بلوچستان شناخته می شود سابقه چندانی ندارد اما در اوایل پادشاهی فتحعلی شاه قاجار، در زاهدان چاه آبی بود که راهزنان پس از حمله به کاروان‌ها و چپاول‌ دارایی آنان، ساعتی یا شبی را در آنجا سپری می‌کردند.

معرفی شهر زاهدان در استان سیستان و بلوچستان

در اطراف این چاه جنگل‌های انبوهی از درختان تاغ و گز بود که اکنون اثری از آن نیست. در سال هزار و سی صد و پانزده هجری قمری یکی از ساکنان آن محل کاریزی در آنجا حفر کرد و آبادی کوچکی به وجود آمد که «دزد‌آب» نام گرفت چهار سال بعد، متخصصان بلژیکی که در استخدام دولت ایران بودند، جهت دایر کردن گمرک‌خانه به دزد‌آب آمدند.

از این زمان، به تدریج بر وسعت و جمعیت دزدآب افزوده شد. از سال هزاروسیصد و چهارده شمسی دزدآب به زاهدان تغییر نام یافت. اولین نشانه‌های شهرنشینی با احداث خط آهن از کویته پاکستان به زاهدان پدیدار شد و با توسعه‌های بعدی، زاهدان امروزی به مرکز استان تبدیل شد. زاهدان شهر جدید الاحداثی است که بر سر راه کرمان به مشهد، کرمان به چابهار و نزدیک مرز پاکستان و افغانستان واقع شده است.

معرفی شهر زاهدان در استان سیستان و بلوچستان

قلعه سام

جاذبه‌های دیدنی شهر زاهدان:

قلعه سام، قلعه تیمور، کاروانسرای رباط شورگز، کوه ملک سیاه، کوه‌های بسیستان، رودخانه سیانجان (تلخ آب)، دشت سیستان، دشت لوت، دریاچه سه دریا، مسجد شاه ‌علی [آشنایی با مساجد]، زیارتگاه ملک سیاه



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *