رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

جزئیات حادثه امروز در نهاد ریاست جمهوری/ از انفجار «بمب» در «چهارراه استامبول» تا سرگردانی مردم در بازار طلا/ وضعیت قرمز هوای تهران

19:07 - 16 بهمن 1396
جزئیات حادثه امروز در نهاد ریاست جمهوری، از انفجار «بمب» در «چهارراه استامبول» تا سرگردانی مردم در بازار طلا، وضعیت قرمز هوای تهران و ... را در بسته اخبار پربازدید رسانه‌ها بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، جزئیات حادثه امروز در نهاد ریاست جمهوری، از انفجار «بمب» در «چهارراه استامبول» تا سرگردانی مردم در بازار طلا، وضعیت قرمز هوای تهران و ... را در بسته اخبار پربازدید رسانه ها بخوانید.

جزئیات حادثه در نهاد ریاست جمهوری

میزان: ساعت 10:45 امروز فردی به عنوان مراجعه کننده به نهاد ریاست جمهوری مراجعه کرده و یکباره با تهدید قمه از گیت اول عبور اما در گیت دوم بازرسی ماموران امنیتی سد راه او شده و دستور ایست دادند. این فرد بدون توجه به ایست نیروهای امنیتی مجموعه ریاست جمهوری به راه خود ادامه داد که نیروها پس از تیر هوایی مجبور شدند وی را از ناحیه پا مورد اصابت گلوله قرار دهند. این فرد زنده بوده و برای درمان به بیمارستان منتقل شده است. هنوز از انگیزه این فرد اطلاعی به دست نیاورده ایم.

سرگردانی مردم در بازار طلا

با افزایش قیمت طلا و سکه در بازار تغییرات بسیاری بوجود آمده است به طوری که مردم به جای خرید طلا بیشتر در راستای فروش طلای خود به طلافروشی‌ها مراجعه می‌کنند.این روزها طلای ۱۸ عیار در کنار سکه روند صعودی قیمت را در دستور کار خود قرار داده است به طوریکه بالغ بر ۲۰ هزار تومان در طول ۳ ماه بر قیمت طلای ۱۸ عیار افزوده شده است. گزارش‌های میدانی از بازار طلا و جواهر تهران حاکی از آن است که اکثر طلا فروشی‌ها به واسطه رکود حاکم در بازار با کاهش مشتری روبرو هستند از این رو تمایلی به خرید طلا از سوی مشتریان نشان نمی‌دهند. در این میان برای فروش طلای دست دوم به طلا فروشی‌های بازار مراجعه کردیم و از ۱۰ طلا فروشی مراجعه شده تنها یک طلا فروشی اقدام به خرید طلا می‌کرد. رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر ایران در ارتباط با وضعیت بازار طلا و جواهر در این روزها می گوید که خرید طلا از سوی طلافروش ها نیاز به منابع مالی دارد و رکود حاکم بر بازار باعث شده است که طلا فروشی‌ها برای خرید طلا با مشکل روبرو شوند. رکود به غیر از بازار طلا در بخش‌های دیگر اقتصادی کشور وجود دارد و از این رو طلا فروشان برای خرید نیاز دارند تا قطعه طلایی بفروشند و بعد از آن اقدام به خرید کنند. درحال حاضر طلا فروش‌ها به دلیل اینکه منابع کافی در اختیار ندارند برای خرید طلا تمایلی ندارند و مجبورند بعد از فروش طلا اقدام به خرید طلا کنند.

انفجار «بمب» در «چهارراه استامبول»!

جام جم: اگر فکر می کنید واقعا یک بمب در چهارراه استامبول تهران منفجر شده است، اشتباه کلیک کرده اید، این گزارش اگرچه سوژه اش حوادثی است اما از حوادث سه روز ابتدایی سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم فجر برای شما نوشته ایم. تا اینجای کار و بر اساس آنچه منتقدان و اهالی رسانه در پردیس سینمایی ملت رخ به رخ پرده نقره ای نشسته و تماشا کرده اند، «بمب» پیمان معادی با موفقیت در جشنواره منفجر شد و از طرفی «چهارراه استامبول» ساخته مصطفی کیایی هم به شکل عجیبی با یادآوری حادثه تلخ پلاسکو، اشک را در چشمان تماشاگران نشاند و هم هر از گاهی آنچنان از مخاطب خنده می گرفت که سالن به اندازه یک بمب واقعی منفجر می شد، یک تراژدی ـ کمدی که قطعا در اکران عمومی هم خیلی خوب خواهد فروخت.

برج میلاد غرق در آلودگی

تصویری از برج میلاد تهران که در آلودگی محو شده است را می بینید. مرکز پایش آلودگی هوا، شاخص آلودگی هوای پایتخت را ۱۶۱ و در وضعیت قرمز (شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها) اعلام کرد.

هوای تهران برای همه گروه‌ها ناسالم شد؛ وضعیت قرمز

مهر: وضعیت کیفی هوای تهران در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ١١ مورخ ۹۶/۱۱/۱۶ در وضعیت هشدار و ناسالم برای همه گروه ها قرار دارد. این در حالی است که مرکز پایش آلودگی هوای محیط زیست استان تهران وضعیت کیفی هوای تهران در ٢٤ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۸ صبح مورخ ۹۶/۱۱/۱۶ را در وضعیت ناسالم اعلام کرده بود و طبق این اعلام در این بازه زمانی وضعیت آلاینده منواکسیدکربن پاک(۴۸)، ذرات معلق با قطر کمتر از ١٠ میکرون ناسالم برای گروه حساس(۱۰۷)، ذرات معلق با قطر کمتر از ٢.٥ میکرون ناسالم (۱۵۳) بوده است. شاخص ۱۵۳ از ۸ صبح تا ساعت ۱۱ به ۱۶۱ رسیده است. شاخص بالاتر از ۱۵۰ برای همه گروه‌ها ناسالم است.

کشف سیارات جدید خارج از کهکشان راه شیری

ایرنا: محققان دانشگاه اوکلاهاما برای اولین بار توانستند مجموعه‌ای از سیارات را در یک کهکشان دیگر شناسایی کنند. محققان برای این منظور تکنیک ریزهمگرایی گرانشی را به کار گرفتند که برای اولین بار توسط نظریه نسبیت عام اینشتین معرفی شد و برای یافتن سیارات موجود در کهکشان راه شیری به دفعات مورد استفاده قرار گرفت. این تکنیک تنها راه شناخته شده برای شناسایی سیارات بسیار کوچک که در فاصله هزاران سال نوری از ما قرار دارند، محسوب می‌شود. وقتی یک سیاره دور یک ستاره گردش می‌کند، میدان گرانشی سیستم پرتوهای نوری را که از پشت سیستم به آن می‌تابد، خم می‌کند. محققان وضعیت این پدیده را در حالتی که تنها دو ستاره وجود داشته باشد به درستی می‌دانند. وقتی یک سیاره وارد سیستم می‌شود، موجب اعوجاج بیشتر نور می‌شود و از این طریق می‌توان به وجود سیاره در سیستم پی برد. محققان با بررسی این پدیده تاکنون توانسته‌اند 53 سیاره را درون کهکشان راه شیری شناسایی کنند. اما برای تشخیص سیارات بسیار دور به یک منبع نور قوی‌تر از یک ستاره نیاز است. محققان برای این منظور یک اختروش را که در فاصله 6 میلیارد سال نوری از زمین قرار داشته و RX J1131-1231 نام دارد، مورد مطالعه قرار دادند. اختروش‌ها در واقع هسته‌های فعال به شدت نورانی هستند که شباهت زیادی به ستاره‌ها دارند و در کهکشان‌های جوان یافت می‌شوند. میدان گرانشی کهکشانی که در فاصله 3.8 میلیارد سال نوری بین این اختروش و زمین قرار دارد، نور حاصل از آن را به گونه‌ای خم می‌کند که 4 تصویر از اختروش به دست می‌دهد. محققان هنگام بررسی اطلاعات حاصل از مشاهده این اختروش در رصدخانه اشعه X چاندرا دریافتند در نور حاصل از این اختروش خمیدگی‌های عجیبی وجود دارد که نشان دهنده وجود سیاراتی در کهکشان است. در این تحقیقات معلوم شد تعداد این سیارات به بیش از 2000 عدد می‌رسد و جرم آن‌ها از جرم ماه تا مریخ متفاوت است.

کشف یک غار با 2 دهانه در قزوین

رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی قزوین از کشف یک غار با 2 دهانه در شمال شرقی این استان خبر داد. این اکتشاف توسط تیم فنی باشگاه اوج نوردان به سرپرستی فرشاد کرمی و مربیگری رضا کریمی صورت گرفته است. این غار در نزدیکی مرز استان قزوین با مازندران شناسایی شده است؛ گزارش کامل این اکتشاف به طی مراحلی چون ترسیم و نقشه برداری و پیمایش آن نیاز دارد و به دلیل محدودیت فرصت و نیاز به تجهیزات به آینده موکول شده است. غارهای سفیدآباد در الموت شرقی، شهباز در آوج، غار یخ در قاقازان و غار چهل دختر یله گنبد از این جمله هستند. استان قزوین هشت غار شناسایی شده، دارد.

فوتبالیست جوان ایرانی در تور استرالیایی ها

استرالیایی ها که نگران از دست دادن دانیال ارزانی بازیکن با استعداد ملبورن سیتی و رفتن او به ایران هستند تلاش می کنند حضور این بازیکن را در استرالیا و فوتبال این کشور تضمین کنند ولو با دادن چند دقیقه وقت بازی در مسابقات رسمی تیم ملی باشد. دانیال ارزانی بازیکن فوتبال متولد ایران است که از کودکی همراه خانواده اش به استرالیا مهاجرت کرد. او برای حضور در جام جهانی 2018 آمادگی کامل دارد، اما ممکن است او با تیم استرالیا به این جام نرود. رئیس اتحادیه بازیکنان استرالیا می گوید حضور دانیال ارزانی در تیم ملی استرالیا قبل از آنکه این بازیکن نوجوان جذب تیم ملی ایران شود، کار ساده ای است. بازی ارزانی در ملبورن سیتی او را به سوژه رقابت بین ایران و استرالیا قبل از جام جهانی تبدیل کرده است. این بازیکن 19 ساله اخیرا اذعان کرد که در مورد حضور در تیم استرالیا یا ایران تصمیمی نگرفته است. بدنبال آن درخواست هایی از برت فان مارویک سرمربی جدید استرالیا برای دعوت از او به این تیم در جام جهانی 2018 مطرح شد. مسئول بازیکنان حرفه ای فوتبال استرالیا گفت که اقدام راهبردی روی یک استعداد فوتبال به نفع استرالیا است. به نظر دیدولیکا، ارزانی بهترین محصول فوتبال استرالیا بعد از مارک ویدوکا (بازیکن بازنشسته استرالیا) است.