رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

هشدار؛ هوای تهران آلوده‌تر می‌شود/ از پرتاب کوچک‌ترین موشک ماهواره‌بر جهان به فضا تا زیباترین شتر امارات

19:07 - 14 بهمن 1396
کد خبر: ۳۹۳۴۵۹
هوای تهران آلوده‌تر می‌شود، از پرتاب کوچک‌ترین موشک ماهواره‌بر جهان به فضا تا زیباترین شتر امارات و ... را در بسته اخبار پربازدید رسانه‌ها بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، هوای تهران آلوده‌تر می‌شود، از پرتاب کوچک‌ترین موشک ماهواره‌بر جهان به فضا تا زیباترین شتر امارات و ... را در بسته اخبار پربازدید رسانه ها بخوانید.

10 فیلم ایرانی در بارسلون اکران می‌شود

ایرنا: 10 فیلم ایرانی در سینما جیرونا در شهر بارسلون اسپانیا از امروز (شنبه) سوم فوریه تا‌ هفتم آوریل (14 بهمن 1396 تا‌ 18 فروردین 1397) به نمایش در خواهند آمد. این فیلمها که با همکاری رایزنی فرهنگی‌ جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا، بنیاد سینمایی فارابی و خانه آسیا به اکران در می آیند، سینما نیمکت اثر محمد رحمانیان، سارا و آیدا اثر مازیار میری، خانه ای در خیابان چهل و یکم اثر حمید رضا قربانی، قشنگ و فرنگ اثر وحید موساییان، خواب آب اثر فرهاد مهران فر، تا آمدن احمد اثر صادق صادق دقیقی، امکان مینا اثر کمال تبریزی، ربوده شده اثر بیژن میرباقری، سیانور اثر بهروز شعیبی و حورا اثر غلامرضا ساغرچیان هستند. خانه آسیا در مورد این 10 فیلم اشاره دارد: برنامه جدید سینمای ایران توسط نسل جدید فیلم سازانی تولید شده که در ایران آموزش دیده ا‌ند و سهمی که در سینمای ایران دارند، تعیین کننده است . سینمای ایران، چه بخاطر روایت داستان و چه بخاطر روشی که برای روبرویی با زندگی‌ داخلی‌ و روزمره شخصیت های خود افزون بر زندگی‌ شخصی‌ یک جامعه که هیچوقت نمی‌ توانیم بشناسیم اما به ما خیلی‌ نزدیک است استفاده می کند، علاقه زیادی در بیننده برمی‌ انگیزد . در آخرین دوره جشنواره فیلم آسیا در بارسلون که در نوامبر (آبان) گذشته برگزار شد، «حمید رضا قربانی» با فیلم خانه ای در خیابان چهل و یکم، برنده جایزه بهترین کارگردان در بخش پانوراما جشنواره شد و فیلم حورا اثر «غلامرضا ساغرچیان» نیز جایزه بهترین فیلمنامه را در بخش مدارس سینما بارسلون کسب کرد.

تظاهرات مسلمان هند علیه استفاده سیاسی عربستان از اماکن مقدس

گروهی از مسلمانان هند علیه سیاست های دولت عربستان سعودی در سو استفاده سیاسی از اماکن مقدس واقع در خاک این کشور و مناسک حج، تظاهرات اعتراضی برپا کردند. این تظاهرات که به ابتکار سازمان تنظیم علمای اسلام سراسر هند برگزار شد، استقبال مسلمانان در دهلی نو را به همراه داشت. رهبر این سازمان در سخنانی خطاب به تظاهرکنندگان، با تاکید بر اینکه نه تنها اماکن مقدس بلکه مناسک حج نیز از سوی دولت عربستان سعودی به نفع مقاصد سیاسی این کشور مورد استفاده قرار می گیرد، تاکید کرد که این رفتار برای مسلمانان هند قابل قبول نیست. مسلمانان هند استفاده عربستان از اماکن مقدس برای مقاصد سیاسی کثیف را نمی توانند پذیرا باشند عربستان حرمین شرفین و حج را یک وسیله سیاسی قرار داده اند تا بتوانند به وسیله آن جهان اسلام را کنترل کنند. مفتی اشفق که رهبری یک میلیون نفر از مسلمانان و علمای هند را برعهده دارد همچنین از جوانان مسلمان این کشور خواست علیه دخالت عربستان در امور حج و استفاده از اماکن مقدس برای مقاصد سیاسی اعتراض کنند چراکه دولت عربستان می خواهد از اشراف خود بر این اماکن برای پیشبرد سیاست های خود در جهان اسلام استفاده کند.


هشدار؛ هوای تهران آلوده‌تر می‌شود/ از پرتاب کوچک‌ترین موشک ماهواره‌بر جهان به فضا تا زیباترین شتر امارات
درصد افزایش دستمزد کارگران در سال آینده

ایسنا: در سالهای گذشته علیرغم آنکه تلاش شده تا دستمزد کارگران در شورای عالی کار دوسه درصد بیشتر از نرخ تورم افزایش یابد، ولی متاسفانه این کار قدرت خرید کارگران را افزایش نداده، لذا تغییر خاصی که از آن به عنوان یک رویکرد جدید در فرایند تعیین مزد کارگران یاد کنیم، اتفاق نیفتاده است. رویه دولتهای یازدهم و دوازدهم بر این بوده است که افزایش مزد کارگران دو سه درصد بیش از نرخ تورم باشد و تا پایان دولت دوازدهم این رویه تکرار خواهد شد. اما آنچه مهم است ما باید دنبال این باشیم که وضعیت معیشتی خانوارهای کارگری نسبت به گذشته رفته رفته شرایط بهتری پیدا کند. علیرغم اینکه هر سال در شورای عالی کار دستمزد کارگران نسبت به نرخ تورم افزایش داده می‌شود، ولی فقیرتر شدن کارگران را شاهد هستیم که نشان می‌دهد کارگران در کشور مزد واقعیشان را دریافت نمی‌کنند و شرایط اقتصادی با ثباتی برای تامین معیشت آنها نیست. پیش‌بینی می شود دستمزد سال آینده کارگران بین ۱۲ تا ۱۵ درصد افزایش یابد؛ با توجه به شرایطی که در سال های گذشته وجود داشته افزایش مزد کارگران با این درصدها قابل پیش‌بینی است، ولی ما باید به دنبال تغییرات دیگری در شرایط اقتصادی باشیم تا وضع معیشت کارگران به طور جدی تقویت شود. نباید در شورای عالی کار تنها دنبال این مساله باشیم که دستمزد را چند درصد نسبت به تورم افزایش بدهیم، بلکه هدف ما باید رفع معضلات ساختاری و ریشه‌ای در بازار کار باشد تا وضعیت کارگران بهبود یابد.

هوای تهران آلوده‌تر می‌شود

مهر: مرکز پایش آلودگی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران در اطلاعیه‌ای گفته هوا تا سه‌شنبه آلوده‌تر می‌شود و همه افراد باید از فعالیت‌های طولانی‌ مدت در فضای باز خودداری کنند. براساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران، هم اکنون غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲/۵ میکرون فراتر از حد مجاز بوده و بیانگر شرایط ناسالم برای گروههای حساس است. با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی از امروز تا روز سه‌شنبه به دلیل پایداری و سکون نسبی جو، پتانسیل افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا وجود دارد از این رو توصیه می‌شود، افراد مبتلا به بیماری های قلبی و ریوی، کودکان و سالمندان از تردد غیرضروری در فضای باز خودداری کرده و سایر افراد نیز فعالیت‌های طولانی مدت را در فضای باز کاهش داده و از انجام فعالیت های ورزشی خودداری کنند.

آغاز پیش فروش بلیت قطارهای نوروزی

فروش بلیت قطارهای مسافری برای نوروز سال ۹۷، همزمان به صورت اینترنتی و حضوری از ساعت ۸ صبح فردا یکشنبه ۱۵ بهمن آغاز می‌شود. براساس برنامه ریزی انجام شده، در روز یکشنبه ۱۵ بهمن ماه ۹۶، تنها فروش بلیت قطارهای مسافری محور تهران – مشهد عرضه خواهد شد و بلیت سایر محورها در ساعت ۸ صبح روز دوشنبه ۱۶ بهمن به فروش خواهد رسید. برنامه نوروزی سال ۱۳۹۷ این شرکت از ۲۵ اسفند ۹۶ آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ۹۷ ادامه دارد. بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، برای محور تهران- مشهد روزانه ۱۱ قطار و برای محورهای کمربندی منتهی به مشهد روزانه ۱۶ قطار اختصاص یافته است. و در مجموع تعداد۵۰ قطار بین شهری رجا روزانه به شهرهای مختلف کشور سیر خواهد داشت. با توجه به ظرفیت ایجاد شده، هموطنان گرامی می توانند با برنامه‌ریزی مناسب و توزیع زمان سفرهای خود، به صورت غیرحضوری (اینترنتی، اپلیکیشن های گوشی های موبایل و تلفنی از طریق شماره تلفن ۱۵۳۹) یا با مراجعه حضوری به نمایندگی‌های مجاز فروش بلیت قطار در سراسر کشور، اقدام به خرید بلیت کنند. مردم برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سفر با قطارهای رجا شامل نشانی دفاتر فروش، قیمت بلیت، موجودی بلیت و ... می‌توانند به صورت شبانه‌روزی با سامانه اطلاع رسانی این شرکت با شماره تلفن ۱۵۳۹ تماس گرفته یا به سایت اینترنتی این شرکت به نشانی www.raja.ir مراجعه کنند.

کوچک‌ترین موشک ماهواره‌بر جهان به فضا پرتاب شد

اسپوتنیک: سازمان هوافضای ژاپن امروز شنبه کوچک‌ترین موشک ماهواره‌بر جهان را با موفقیت آزمایش کرد. موشک ماهواره بر «اس اس-520-5» ساعت 2:03 عصر به وقت محلی از مرکز فضایی «اوشینورا» به فضا پرتاب شد. این موشک ماهواره بر 9.5 متر طول، 52 سانتی متر قطر و حدود 2.6 تن وزن دارد. این موشک ماهواره‌بر قرار است یک ماهواره کوچک به نام «تریکوم-1» را پس از پرتاب به فضا در مدار زمین قرار دهد. این ماهواره سه کیلوگرمی با هدف ارتباطات و نظارت جغرافیایی در دانشگاه توکیو ساخته شده است. این ماهواره برای تصویربرداری از سطح زمین مورد استفاده قرار خواهد گرفت. پیش از این نیز ژاپن در 15 ژانویه 2017 یک موشک را تحت عنوان «کوچکترین موشک ماهواره بر جهان» مورد آزمایش قرار داد که این آزمایش موفقیت آمیز نبود.

هشدار؛ هوای تهران آلوده‌تر می‌شود/ از پرتاب کوچک‌ترین موشک ماهواره‌بر جهان به فضا تا زیباترین شتر امارات
شتر زعفرانی
مشرق: صورت شتر برگزیده در مسابقات «زیباترین شتر امارات» با محلول زعفران پوشانده شده است.

هشدار؛ هوای تهران آلوده‌تر می‌شود/ از پرتاب کوچک‌ترین موشک ماهواره‌بر جهان به فضا تا زیباترین شتر امارات



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *