رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ایران در تولید چغندر از کشورهای اروپایی سبقت گرفت/ صادرات کشاورزی نباید به امنیت غذایی کشور آسیب بزند

21:35 - 05 بهمن 1396
کد خبر: ۳۹۰۵۸۳
معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت: در تولید دانه‌های روغنی و چغندر در کشور ظرفیت ما از اروپا بالاتر است.

ایران در تولید چغندر از کشورهای اروپایی سبقت گرفت/ صادرات کشاورزی نباید به امنیت غذایی کشور آسیب بزندبه گزارش گروه فضای مجازی ،  عباس کشاورز در آیین تجلیل از برگزیدگان کشاورزی استان لرستان اظهار کرد: هم‌اکنون وضعیت کشاورزی خوب بوده و توفیقاتی در این زمینه حاصل شده است.

وی با بیان اینکه در بحث گندم به خودکفایی رسیدیم و مشکلی از لحاظ کیفیت و تولید نداریم، گفت: همچنین در تولید شکر به سطح خوبی رسیدیم و این درحالیست که طی سال‌های گذشته فکر نمی‌کردیم به این حد برسیم.

کشاورز ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن شکر در کشور تولید شود. هم‌اکنون بدون اینکه در سطح افزایش داشته باشیم میزان تولید بیشتری داشته‌ایم.

معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در تولید دانه‌های روغنی و چغندر در کشور ظرفیت ما از اروپا بالاتر است، افزود: امیدواریم سال آینده رکورد تولید دانه‌های روغنی را بتوانیم به نام خود ثبت کنیم.

وی با بیان اینکه امنیت غذایی برای تمامی کشورها جزء اولویت‌هاست، افزود: همچنین باتوجه به نقش کشاورزی در امنیت غذایی مانند یک خط قرمز با آن برخورد می‌کنند.

کشاورز ادامه داد: باید از صادرات کشاورزی ارزآوری داشته باشیم اما نباید به امنیت غذایی کشور آسیب بزند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بیش از ۸۰ درصد انرژی غذایی از تولید داخلی تامین می‌شود بنابراین نباید بخش کشاورزی مورد کم‌توجهی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اگر به چالش‌های حوزه کشاورزی توجه نکنیم ممکن است به بحران تبدیل شوند، گفت: یکی از این محدودیت‌ها کمبود آب است که برای مصرف آن باید یک خط تولید تعیین کرد تا میزان مصرف با تولید هم‌خوانی داشته باشد و از این مقدار معین کمتر نشود.

کشاورز قیمت تمام شده محصولات کشاورزی را از دیگر چالش‌ها برشمرد و افزود: دولت باید برای بخش‌هایی که تولید و اشتغال دارند پول ارزان ارائه دهد تا به سمت ورشکستگی نروند.

معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه ظرفیت‌های کشاورزی فراوانی در استان وجود دارد، ادامه داد: اگر محدودیت‌های این حوزه مرتفع شوند در راستای توسعه اقتصادی می‌تواند موثر باشد.

 

منبع: ایسنا

 

انتهای پیام



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *