رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

همراهی تیم چینی با تکاوران ایرانی/ امدادگران طی 15 ساعت آینده می رسند

13:52 - 23 دی 1396
کد خبر: ۳۸۶۳۶۳
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
مسئول رسیدگی به وضع نفتکش ایران گفت: تیم جدیدی از کشور چین به همراه تکاوران ایرانی به سمت نفتکش حادثه دیده در حرکتند که طبق محاسبات صورت گرفته تا 15 ساعت آینده به نفتکش می رسند.

نفتکشبه گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، علی ربیعی در خصوص آخرین شرایط نفتکش سانحه دیده گفت: صبح امروز دو پیکر مطهر خدمه کشتی در نزدیکی موتورخانه که محل فرماندهی بود کشف شد که به دلیل شرایط پیکرها امکان شناسایی، میزان سوختگی و نوع مرگ آنها وجود ندارد.

ربیعی افزود: با اقداماتی که در دستور کار داریم امیدواریم تا فردا وضعیت روشنی را ترسیم کرده باشیم زیرا تیم جدیدی از کشور چین به همراه تکاوران ایرانی به سمت نفتکش حادثه دیده در حرکتند که طبق محاسبات صورت گرفته تا 15 ساعت آینده به نفتکش می رسند.

مسئول رسیدگی به وضع نفتکش ایران عنوان کرد: امروز تفاهم نامه جدیدی در خصوص چگونگی عملیات در این مرحله و همکاری متقابل توسط سفیر ایران با فرمانده عملیات دولت چین به امضا رسید تا تقسیم کار بین نیروهای ایرانی و چینی مشخص شده باشد.

وی در خصوص حضور هلی کوپترهای ایرانی در نزدیکی نفتکش حادثه دیده، گفت: به دلیل فاصله زیاد، هلی کوپترها باید در سه سکوی مختلف سوخت گیری می‌کردند به همین خاطر این امکان حاصل نشد و این مسئله در کنار شرایط بد آب و هوایی کار را سخت تر کرد.

ربیعی تصریح کرد: در شرایط فعلی کشتی اطراف سانچی زیاد است ولی در لحظه، دو کشتی در حال انجام عملیات هستند و درخواست ما این است که کشتی‌ها به صورت شبانه روزی به فعالیت خود ادامه دهند که این مسئله از سوی چینی ها به دلیل مسائل فنی رد می شود.

مسئول رسیدگی به وضع نفتکش ایران در پاسخ به سوالی در خصوص زمان طلایی نجات دریانوردان ایرانی گفت: امکان پیش بینی در شرایط حاضر وجود ندارد به همین خاطر اظهارنظری با قطعیت از سوی هیچ کارشناسی صورت نمی گیرد.

بیشتر بخوانید: ورود گروه تجسس و نجات به داخل نفتکش/ پیکر دو تن دیگر پیدا شد

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *