دور جدید اعتراضات ضد دولتی در "پاکستان" آغاز می‌شود

14:14 - 21 دی 1396
کد خبر: ۳۸۵۴۰۰
رهبر حزب تحریک عوامی گفت: از 17 ژانویه برابر با 27 دی ماه دور تازه اعتراضات سراسری ضد دولتی در پاکستان را آغاز خواهیم کرد.

به گزارش سرویس بین الملل به نقل از دنیا نیوز، طاهرالقادری رهبر حزب تحریک عوامی گفت: از 17 ژانویه برابر با 27 دی ماه دور تازه اعتراضات سراسری ضد دولتی در پاکستان را آغاز خواهیم کرد.

وی افزود: مهلت استعفای شهباز شریف سروزیر ایالت پنجاب و «رانا‌ثناالله» وزیر قانون و دادگستری که در قتل‌عام اعضای حزب تحریک عوامی در حادثه «مادل تاون» دست داشته‌اند، به پایان رسیده است.

قادری گفت: حال که شهباز شریف و راناثناالله حاضر به استعفا نیستند آن‌ها را برکنار خواهیم کرد.

وی مدعی شد: نه تنها شهباز شریف بلکه دولت حزب مسلم لیگ شاخه نواز شریف(حزب حاکم) را برکنار خواهیم کرد.

طاهرالقادری گفت: نواز شریف نخست وزیر سابق برای نجات خودش از فساد مالی و بی‌کفایتی سعی داشت قانون سوگند به ختم نبوت را حذف کند بنابراین پرده از نقاب کسانی که در این کار دست داشته‌اند را خواهیم برداشت.

طاهرالقادری در تماس تلفنی با «عمران خان» رهبر حزب تحریک انصاف درباره مهلت استعفا و انحلال دولت به تبادل نظر با وی پرداخت.

عمران‌خان در این تماس تلفنی اعلام کرد: آماده پشتیبانی از طاهرالقادری است و از درخواست وی برای استعفای شهباز شریف و راناثنا‌الله حمایت می‌کند.

طاهر القادری سعی دارد اعضای حزب تحریک انصاف، حزب مردم، حزب مسلم لیگ شاخه قائد اعظم، حزب مسلم لیگ شاخه عوامی و حزب پاک سرزمین را برای برپایی تظاهرات ضد دولتی با خود همراه کند.

اعتراضات گسترده سال 2014 که البته به نتیجه هم نرسید با رهبری عمران خان رهبر حزب تحریک انصاف و رهبر اهل تسنن بریلوی پاکستان یعنی طاهر القادری برگزار شد.

در آن سال با اینکه هر دو رهبر سعی کردند با حضور طرفداران خود حزب حاکم تحت فشار قرار دهند ولی حمایت احزاب اپوزیسیون به ویژه حزب مردم از حزب مسلم لیگ شاخه نواز شریف باعث شد تا اعتراضات پس از حدود 60 روز حضور در خیابان‌های اسلام آباد بدون نتیجه پایان یابد.

اعضای حزب تحریک عوامی پاکستان به رهبری طاهر القادری در سال 2014 در اعتراض به سیاست‌های دولت ایالتی پنجاب و شخص شهباز شریف اعتراضاتی در خیابان‌های لاهور به ویژه خیابان مادل تاون برگزار کردند که با حضور پلیس و شلیک به سوی مردم معترض به خشونت کشیده شد در این حادثه دهها نفر کشته و زخمی شدند.

طاهر القادری خواهان برکناری شهباز شریف سروزیر و رانا ثنا الله وزیر دادگستری ایالت پنجاب به علت مقصر بودن در حادثه مادل تاون است و اعلام کرده این موضوع را در دادگاه نیز پیگیری می‌کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *