رشد قیمت مسکن همگام بانرخ تورم منطقی است

14:16 - 19 دی 1396
کد خبر: ۳۸۵۲۲۱
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: رشد قیمت مسکن همگام با نرخ تورم منطقی است، و نباید با توجیه افزایش مصالح ساختمان قیمت مسکن را نیز به یکبار افزایش داد.

مصطفی قلی خسروی در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصاد در خصوص شرایط بازار مسکن با توجه به رشد قیمت در ماه های اخیر بیان کرد: رشد چندانی در قیمت مسکن در ماه های اخیر رخ نداده است و براساس بررسی اتحادیه املاک رشد مسکن از شاخص تورم عبور کرده است.

وی در ادامه افزود: با توجه به رکود حاکم بر بازار مسکن ارائه اعداد و ارقام از رشد این بازار نمی تواند تاثیر چندانی بر شرایط فعلی بازار داشته باشد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تصریح کرد: رشد قیمت ها در بازار مسکن به شاخص تورم رسیده و می توان رشد قیمت مسکن گوی سبقت را از شاخص ربوده است.

قلی خسروی در توضیح تاثیر افزایش قیمت آهن بر رشد قیمت ها در بازار مسکن اظهار کرد: توجیح افزایش قیمت آهن در بازارهای جهانی برای تقویت قیمت مسکن در ماه های اخیر درست نیست.

وی یاد آور شد: به خریداران مسکن توصیح می کنیم هر زمان توانایی خرید را داشتند نسبت به این کار اقدام کنند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک در انتها خاطر نشان کرد: رشد قیمت مسکن همگام با نرخ تورم منطقی است، و نباید با توجیه افزایش مصالح ساختمان قیمت مسکن را نیز به یکبار افزایش داد.



سعیدی
|
-
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
0
0
یقینا" افزایش قیمت مسکن و رونق بازار مسکن منتظر افزایش قیمت نهاده ها مثلا" قیمت آهن نیست. بلکه رشد این بخش و رونق آن در نتیجه برایند اثر تمامی مولفه های سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی کشور است. هر یک از این مولفه ها درصدی اثر می نمایند تا برایند نهائی ان منجر به رونق و یا عدم رونق بخش مسکن می شود. پس از چند سال رکود در سال جاری برایند این اثرها منجر به افزایش حد اقل 5 تا 15 درصدی در کل کشور شده است. یک منطقه و شهر حداقل 5 درصد را تجربه نموده است و یک منطقه و شهر نرخ 15 درصد را! و انتظار همگامی و هماهنگی با تورم انتظار نامعقولی است! ممکن است مطلوب و ایده ال باشد! اما ممکن است براحتی از نرخ تورم گذر نماید! کما اینکه آذرماه این سبقت و فزونی تحقق یافت.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *