یکی از اهداف ستاد صبر ارتقاء فرهنگ قانونمندی است

15:20 - 17 دی 1396
کد خبر: ۳۸۴۵۲۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی با بیان اینکه یکی از اهداف ستاد صبر ارتقاء فرهنگ قانونمندی است، گفت: دستگاه‌های اجرائی دولتی می‌توانند نقش مهمی در ارتقاء این فرهنگ داشته باشند.

اولین جلسه ستاد صبر در دادگستری استان آذربایجان غربی برگزار شد/یکی از اهداف ستاد صبر ارتقاء فرهنگ قانونمندی استبه گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان آذربایجان غربی، اولین جلسه ستاد صبر استان آذربایجان غربی 7 دی ماه سال جاری با حضور رئیس کل دادگستری استان، تعدادی از معاونین دادگستری کل استان، دادستان مرکز استان و رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان در سالن جلسات حوزه ریاست برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در این جلسه اظهار کرد: در آموزه‌های دین مبین اسلام تأکید زیادی بر حاکمیت فرهنگ مدارا، صلح، سازش، عفو و گذشت شده است و در جهت منویات مقام معظم رهبری و تأکیدات ریاست  قوه قضائیه و با هدف گسترش فرهنگ صلح و سازش و کاهش نزاع و اختلافات ستاد ملی صبر در قوه قضاییه تشکیل شده است.

وی تأکید کرد: دستگاه‌های اجرائی دولتی و معاونت فرهنگی دادگستری استان، شورای حل اختلاف، معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، واحد‌های قضایی، سران عشایر، بزرگان و چهره‌های ذی نفوذ محلی، روحانیون و نخبگان و شخصیت‌های علمی و هنری می‌توانند نقش مهمی در این زمینه داشته باشند.

در ادامه دادستان مرکز استان و معاونین رئیس کل دادگستری استان نیز با اشاره به دستور العمل ارسالی از ستاد ملی صبر نقطه نظرات و پیشنهادات خود را ارائه و در خصوص برنامه ریزی وهماهنگی نهاد‌ها وسازمان‌های دولتی برای تحقق اهداف ستاد مطالبی را عنوان کرد و با تأکید بر ظرفیت شناسی و ظرفیت سنجی محلی و بومی، تشکیل کارگروه‌های تخصصی را به منظور بهره مندی مناسب از امکانات موجود ضروری دانست.

در خاتمه علی نژاد معاون فرهنگی دادگستری و دبیر ستاد صبر استان آذربایجان غربی گفت: با توجه به برگزار شدن اولین نشست ستاد صبر در دادگستری کل استان، دومین نشست این ستاد با حضور مدیران ادارات دیگر در اسرع وقت برگزار خواهد شد.

ستاد ملی صبر به ابتکار معاونت فرهنگی قوه قضائیه تشکیل شده و مرکز آن در معاونت فرهنگی قوه قضائیه مستقر است و به موازات آن ستاد‌های استانی صبر نیز در مراکز استان‌ها تشکیل شده و فعالیت خواهند کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *